خبرگزاری کار ایران

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به مستمری بگیران تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۵۴۴

رئیس اداره تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه گفت: طی یک سال اخیر مبلغ ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال مستمری به مستمری‌بگیران بازنشسته، از کارافتاده و بازماندگان مشمول دریافت خدمات بلندمدت پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد افزایش داشته‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریفی‌مند در نشست خبری با اصحاب رسانه که  به مناسبت هفته تامین اجتماعی درمحل این اداره برگزار شد افزود: مبلغ پرداختی خدمات کوتاه مدت شامل غرامت، دستمزد ایام بیماری، بارداری، کمک هزینه ازدواج و موارد مشابه در مدت یاد شده، ۱۳۷ میلیارد و ۵۷ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۷۸ ریال بود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال با ۱۵ درصد افزایش همراه است.

وی جمعیت تحت پوشش منطقه تربت‌حیدریه را شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و رشتخوار اعلام و اظهار کرد: شمار بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و تبعی ۱۵۹ هزار و ۴۷۰ نفر است که نسبت به سال ۹۸، ۲۵ درصد افزایش داشته‌ است.

رئیس اداره تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه در بخش دیگری مبلغ پرداختی تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت بیمه شدگان بدون هزینه درمان را، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مبلغ فوق در بخش‌های مستمری‌بگیر، تسهیلات، کمک بلاعوض، غرامت دستمزد ایام بارداری، اروتز، کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن، مقرری بیمه بیکاری و غرامت  دستمزد ایام بیماری بوده است.

شریفی‌مند تعداد کارگاه‌های فعال را هشت هزار و ۶۱۷ و کارگاه‌های نیمه فعال را پنج هزار و ۹۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال ۹۸ با یک درصد افزایش همراه بوده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین ظرف یک سال اخیر ۱۰ هزار و ۵۱۹ فقره ابلاغ الکترونیکی با ۴۵ درصد افزایش و ۱۱ هزار و ۹۰۶ مورد بازرسی کارگاهی و فنی با ۴۰ درصد کاهش به دلیل شرایط کرونا انجام شده‌ است. 

شریفی‌مند تصریح کرد: در راستای گسترش خدمات غیرحضوری یعنی حذف دفترچه‌های کاغذی درمان باعث شد در این منطقه شاهد کاهش حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه حضوری برای دریافت دفترچه خدمات درمانی، کاهش حضوری حدود ۹ هزار نفر برای تامین اعتبار دفترچه خدمات درمانی و کاهش حضوری ارباب رجوع برای سایر خدمات از جمله ارسال لیست و فیش حق بیمه به میزان بیش از ۱۰ هزار نفر در ماه هستیم. 

وی گفت :شهرستان های تربت‌حیدریه، زاوه و رشتخوار در مجموع حدود ۳۶۰ هزار نفر جمعیت دارند و افزون بر ۱۷۸ هزار نفر از جمعیت این سه شهرستان ساکن روستاها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز