خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان مطرح کرد:

اصفهان نامزد شهر هوشمند در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۱۹

استاندار اصفهان گفت: شهر هوشمند اصفهان می تواند با تکیه بر حفظ محیط زیست و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی نقش اصلی را در مدیریت توسعه پایدار ایفا کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در کنگره " استان اصفهان و توسعه ملی " در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: پیشنهاد می کنم که شهر بزرگ اصفهان برای تبدیل به یک شهر هوشمند در کشور نامزد شود، زیرا دارای امکانات منحصر به فردی از جمله قطب فرهنگی تاریخی، گردشگری و بین المللی در روابط شهری است.

وی با بیان اینکه بازیابی نقش میراث فرهنگی اصفهان با رویکرد جدید فضای کسب و کار می تواند از بهره وری بالایی برخوردار باشد و سرمایه بزرگی را در توسعه فضای فرهنگی و درآمد زایی و اشتغال ایجاد کند، اظهار داشت: دیپلماسی شهروندی ، بستری برای توسعه دیپلماسی شهری است به همین دلیل پیشنهاد می کنم ابتکار "شهروند دیپلمات" که در ارتباط با شهرهای خواهر خوانده موثر است فعال شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: شناسایی تسهیل گران شهروندی، توسعه همکاری های اقتصادی با دستگاه های دیپلماسی کشور و شکل گیری دانش، مهارت و نگرش بین المللی از اهداف شکل گیری شهروند دیپلمات و لازم است مجموعه نهادها و دستگاه های تصمیم گیر آموزشی ، فرهنگی ، اجرایی و اداری در جهت تحقق آن گام بردارند.

رضایی، کنگره استان اصفهان و توسعه ملی را نخستین گام بلند در تاریخ فرهنگ و توسعه ملی دانست و گفت: این خطه درخشان و سرافراز در سرزمین ایران همواره با مردمانی سخت کوش و بلند همت به عنوان سرمایه ملی در رشد ، بالندگی و توسعه شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در تاریخ پر افتخار خود همواره در توسعه ملی ، صنعتی ، اقتصادی ، فناوری، فرهنگی ، اجتماعی، هنری و دینی پیشرو بوده و است، تاکید کرد: این کنگره بزرگ که فرهیختگان، اندیشمندان و صاحبان هنر در آن گرد آمده اند، نقطه عطفی خواهد شد که با بهره مندی از شناسایی سرمایه های پیشین و ظرفیت ها و استعداد های موجود، راهکارهای مناسبی را در مسیر هدایت به سوی توسعه در عرصه های گوناگون ارائه دهند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: توسعه کلانشهر اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ و نقش آفرین آن همچون کاشان، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، زرین شهر و فلاورجان و به طور کلی استان اصفهان با امکانات و ظرفیت های متنوع صنعتی، خدماتی، گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و سرمایه بزرگ اجتماعی، مستلزم برخورداری از استراتژی توسعه در قالب برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت است.

وی با بیان اینکه باید به ضرورت مدیریت توسعه شهری توجه کرد، تصریح کرد: توسعه پایدار شهری باید مجهز به اصول نوین شهری و شهرهای هوشمند شامل زنجیره بهم پیوسته فناوری، کارآفرینی، مدیریت و طراحی شود.

رضایی یکی از مهمترین رسالت های این کنگره را استمرار و استخراج الگوی فهم و الگوهای نظری در شناسایی مساله در عرصه های گوناگون و ارائه راه حل آن دانست و افزود: انتظار می رود مساله توسعه در همه قلمروها از دیدگاه جهان پیش رو و اصفهان آینده مد نظر قرار گیرد.

استاندار اصفهان گفت: شهر هوشمند اصفهان می تواند با تکیه بر حفظ محیط زیست، زدودن آلاینده ها، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، افزایش سرمایه اجتماعی، تامین حقوق شهروندی و حل ترافیک شهری نقش اصلی را در مدیریت توسعه پایدار ایفا کند.

نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو" از سه شنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد و به مدت سه روز تا ۲۴ تیر در دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز