خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با شهردار اصفهان تاکید کرد:

برگزاری اجلاس میراثفرهنگی ناملموس مختص یک ارگان یا سازمان نبوده بلکه آبروی کشور و نظام است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۳۴۷

برگزاری اجلاس میراثفرهنگی ناملموس آبروی کشور و نظام است، لذا لازم است همه مدیران ارشد وزارت امور خارجه باتوجه به توانمندی های نهادها و ارگان های تحت امر خود همکاری لازم را درهرچه بهتر برگزار کردن اجلاس، انجام دهند.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت قابل توجه برگزاری اجلاس و جشنواره میراثفرهنگی ناملموس در اصفهان، ضمن تاکید بر توجه ویژه به مباحثلجستیک و پشتیبانی این رویداد، از همه عوامل خواست که طی زمان باقیمانده تا شروع اجلاس، نسبت به آگاهی بخشی به مردم با مفاهیم واهداف اجلاس اهتمام ورزند. چراکه رفتار، گفتار و رویکرد ما در زمان برگزاری اجلاس خود می تواند معرف بخشی از میراثناملموس بوده و علاوه بر آن تنویر اذهان شرکت کنندگان در این اجلاس را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ محمدجواد ظریف برگزاری شکوهمند اجلاس میراثفرهنگی ناملموس مختص یک ارگان یا سازمان ندانست و اظهار داشت: این مهم آبروی کشور و نظام است، لذا لازم است همه مدیران ارشد وزارت امور خارجه باتوجه به توانمندی های نهادها و ارگان های تحت امر خود همکاری لازم را درهرچه بهتر برگزار کردن اجلاس، انجام دهند.

شهردار اصفهان در ادامه این دیدار ضمن تشریح ابعاد و تاریخچه میراثفرهنگی ناملموس، برگزاری هرچه باشکوهتر اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس را با همکاری وزارت امور خارجه خواستار شد.

سید مرتضی سقاییان ن‍ژاد به موضوعات میراثفرهنگی ناملموس جهان در قالب بیان ها و سنت های شفاهی، هنرهای نمایشی، فعالیت های جمعی، آیین ها، جشن ها و سنت های مرتبط با صنایع دستی به برنامه های شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراثفرهنگی ناملموس پرداخت و ادامه داد: این اجلاس به منظور تدوین و اجرای سیاست های توسعه ای و فرهنگی متوازن در راستای توسعه پایدار و حفظ میراثفرهنگی ناملموس برگزار می شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان در این دیدار برگزاری اجلاس میراثفرهنگی ناملموس اصفهان را ارتقابخشی و به نمایش گذاشتن ظرفیت ها و توانمندی های واقعی اصفهان درهمه سطوح وعرصه های ملی و بین المللی به خصوص در حوزه گردشگری دانست و افزود: با توجه به جایگاه ویژه و اهمیت این چنین اجلاسی در محافل جهانی باید از فرصت پیش آمده استفاده حداکثری را در تحقق دیپلماسی فعال شهری و معرفی میراثفرهنگی ملموس و ناملموس کهن و غنی شهرها و روستاهای کشورمان دنبال نمود.

گفتنی است این اجلاس بزرگ بین المللی، از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه سال جاری در کلانشهر اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز