خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان البرز گزارش می‌دهد؛

استمرار قطعی برق، فعالیت واحدهای تولیدی را در معرض تعطیلی قرار می‌دهد /تولیدکنندگان تا کی باید خسارت کم کاری دولت را بدهند/ گویا برخی با شهرک صنعتی اشتهارد دشمنی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۱۷۴

کم آبی، قطعی طولانی مدت و بی‌برنامه برق ، باعث نگرانی واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی در البرز و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان این استان شده است. به طوری که اگر قطعی برق، مدیریت نشود با مشکل تعطیلی و بیکاری جمع کثیری از کارگران و پرسنل روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از استان البرز با توجه به قطعی متناوب و بیش از زمان اعلام شده در واحدهای صنعتی و تولیدی استانی، تعداد زیادی از صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان را با مشکل تعطیلی اجباری خط تولید روبرو کرده است.

در اظهارات اخیر دبیرکل اتاق بازرگانی استان البرز که به ایلنا خبر داد، اعلام شد اغلب واحدهای بخش خصوصی مستقر در شهرکهای صنعتی از حمایت لازم برخوردار نیستند و قطعی برق نیز فشار مضاعفی بر مشکلات گذشته آنها وارد کرده است و لازم است از سهم مصارف خانگی کاسته و به مصارف صنعتی اضافه شود.

این در حالی است که قطعی برق در مصارف خانگی نیز مشکلات عدیده ای برای شهروندان ایجاد کرده است اما تعطیلی خط تولید اگر مدیریت نشود منجربه تعدیل نیرو و خسارات جبران ناپذیر کسب و کار خواهد شد.

تولیدکننده به خاک سیاه نشسته است

مهدوی، یکی از تولید کنندگان لوله های پلی اتیلن در البرز در ارتباط با فشار مشکلات فعلی تولیدکنندگان استان البرز به خبرنگار ایلنا گفت: ماهیت تولید لوله های پلی اتیلن و خیلی از خط های تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد، مشابه یکدیگر است و باید حداقل یک ساعت قبل از قطعی برق، دستگاهها خاموش شود. و از طرفی با توجه به سایز تولید بعضی از دستگاهها برای شروع حدود ۴ سال طول می کشد که آماده فعالیت مجدد شود اما در روزهای اخیر و افزایش قطعی برق به محض گرم شدن دستگاه و آماده شدن موادی که حداقل در تولید لوله پلی اتیلن با قیمت کیلویی ۳۰ هزار تومان خریداری می شود، خاموشی دستگاه، مواد اولیه را به ضایعات بلااستفاده تبدیل می کند.

او با عنوان اینکه اداره برق از ساعت ۱۲ لغایت ۱۸ اعلام خاموشی کرده است، ادامه داد: به دلیل بی کفایتی در دولت، خاموشی چند روز اخیر، بیشتر از زمان اعلام شده بود.

این تولید کننده با اشاره به اینکه اعتراضات تولیدکنندگان به فرمانداری و دادگستری اعلام شده، گفت: تولید در کشور به خاک سیاه نشسته و ما تولیدکنندگان را بیچاره و بدبخت کرده است.

دولت توانایی ندارد، یک ماه زودتر استعفا دهد

مهدوی در مورد بی برنامگی قطعی برق، اضافه کرد: مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان،  فرماندار، مدیران اداره برق اگر توانایی مدیریت ندارند، بهتر است استعفا بدهند و در خانه هایشان بنشینید تا مردم احساس کنند آنها حداقل یک کار مثبتی انجام داده اند نه اینکه به بهانه کرونا همه فعالیت های تولیدی را تعطیل کنند و با خیال راحت در منزل استراحت کنند.

سرمایه گذار معترض به وضعیت جاری گفت: یکشنبه ۱۴ تیر که به فرمانداری مراجعه کردم، به جز معاون برنامه ریزی و چند نفر پرسنل، فعالیتی دیده نمی شد و ظاهرا تعطیل بود در حالی که مملکت در بحران بسر می برد و نیازمند مدیریت بیشتر است با این وجود گلایه من از جای دیگر است، جایی که همه اذعان می کنند خط قرمز است.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: مسئولان دولتی فقط شعار می دهند. کدام رونق تولید، مانع زدایی و رفع موانع تولید ایجاد شده است؟ سال گذشته به دلیل کرونا و رکود اقتصادی، تولیدکننده، بدبخت شد  امسال هم  که دلخوش بودیم بازار تکانی بخورد، قطعی برق و آب مانع تولید ما شد.

مدیران به جای حل مشکل از مسئولیت خود شانه خالی می کنند

یکی دیگر از تولیدکنندگان شهرک صنعتی اشتهارد که در خط تولید قطعات خودرو فعال است به خبرنگار ایلنا، گفت: از تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ طبق برنامه های اعلام شده، روزهای شنبه و سه شنبه هر روز ۴ ساعت قطعی برق داشتیم که تا ۱۱ تیرماه جاری، طبق روال انجام شد.

او ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۳ تیر ماه قطعی برق به ۶ ساعت افزایش پیدا کرد که از ساعت ۱۲ الی ۶ بعدازظهر اعلام شد و با وجودی که این مدت برای خط تولید زیاد است اما بیشتر از این زمان، برق قطع می شود.

این تولیدکننده ادامه داد: مسئولان شرکت شهرک‌ها کجا هستند که از پاسخگویی شانه خالی می‌کنند؟

این تولیدکننده مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد که تنها تولید کننده قطعات خودرو یکی از کارخانه های ماشین سازی کشور است به ایلنا گفت: اگر خط واحد تولیدی البرز، متوقف شود به موازات آن، خط تولید خودروسازی کشور، متوقف می شود و خسارت آن گریبانگیر ماست که برای هر دقیقه توقف باید ۵ میلیون تومان جریمه پرداخت کنیم لذا لازم است این مشکلات هرچه زودتر حل و فصل شود.

 چه خصومتی با شهرک صنعتی اشتهارد دارید؟

 یکی دیگر از صاحبان کسب و کار به ایلنا گفت: در پیگیری که از شهرک های صنعتی داشتم،  شهرک های صنعتی ایوانکی، عباس آباد، پایتخت و ناحیه صنعتی خاوران فقط هفته ای یک روز از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ بعدازظهر برق قطع می شود پس چرا شهرک صنعتی اشتهارد که بزرگترین شهرک صنعتی است باید هر روز قطعی برق را تحمل کند. در حق صنعتگران اشتهارد ظلم می‌شودگویا برخی آقایان مسئول با شهرک صنعتی اشتهارد  خصومت دارند؟

اتاق بازرگانی به تنهایی قادر به حل موضوع نیست

پیش از این جبلی،  دبیرکل اتاق بازرگانی البرز در نشست خبری دو روز گذشته و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر مشکلات جاری واحدهای تولیدی در حوزه کمبود تامین آب و برق گفت: قطعی متناوب آب و برق یکی از دغدغه های مهم بخش خصوصی است و در بعضی شهرستان‌ها و مناطق البرز این مشکل بیشتر است.

او با عنوان اینکه پیشنهاداتی از طرف اتاق بازرگانی برای حل قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی مطرح شد، ادامه داد: با وجود پیگیری های که داریم، اعتراض واحدهای تولیدی زیاد است اما اتاق بازرگانی به تنهایی قادر به حل موضوع نیست.

دبیرکل اتاق بازرگانی افزود: میزان نیاز به منابع برقی با توجه به میزان تولید، مشخص است لذا با در نظر گرفتن کاهش منابع انرژی باید سهمیه بندی دقیقی صورت گیرد.

گزارش: معصومه امین زاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز