خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

شوش برای پیشرفت و آبادانی ، مدیران جهانی و جهادی می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۸۵۳

شهر شوش کهن ترین شهر ایران زمین در استان خوزستان، شهر دانیال نبی و شهدای فتح المبین و پایتخت زمستانی داریوش در سال 1394 پس از پیگیری های زیاد توسط مسئولان مربوطه ثبت جهانی شد اما پس از ثبت جهانی هیچ یک از مدیران آن جهانی نشدند.

ایلنا؛  با ثبت شهر شوش انتظار می‌رفت که تغییرات گسترده‌ای در چهره و پیشرفت وآبادانی شهر شوش اتفاق بیفتد که به مرور زمان و مدیریت ضعیف مدیران شوشی این انتظار تبدیل به یاس و ناامیدی شد.

بعضی مدیران اجرایی ضعف و ناتوانی خود را پشت میراث مخفی کردند و مسبب مشکلات و عقب ماندگی شهر را ثبت جهانی و میراث آبا و اجدادی ما معرفی کردند تا از نوک انتقادات فعالان اجتماعی و همشهریان در امان باشند غافل از اینکه همه همشهریان می دانند که ثبت جهانی و وجود میراث ظرفیت های بزرگی برای پیشرفت ، آبادانی و ریشه کنی بیکاری در شوش هستند.

پس از ثبت جهانی شهر شوش با انتصاب مدیران ضعیف و غیرخلاق و تکراری در میراث باعث شد که ما نتوانیم از این ظرفیت های بزرگ در تغییر وضعیت شهر بهره ببریم مدیرانی که حتی نتوانستند پل ارتباطی خوبی بین مردم و میراث شوند.

در کنار مدیران ضعیف میراث ، مدیران اجرایی بعضی از ادارات که در راس آنها فرماندار نماینده عالی دولت قرار دارد در این چند ساله بخاطر ضعف مدیریتی نتوانستند از امتیاز جهانی شدن و میراث چندین هزاره شوش برای آبادانی و تغییر در وضعیت شوش ایجاد کنند و ضعف مدیریتی خود را پشت میراث و ثبت جهانی شوش پنهان کردند.

مدیران اجرایی و مدیران میراث به دلیل ضعف و ناتوانی نتوانستند برای ائتلای شوش با هم تعامل کنند و از این دو ظرفیت ویژه و بزرگ بهره ببرند ظرفیت هایی که می شد با بهره گیری از آنها ، شوش را در سطح شهرهای پیشرفته ایران رساند.

 اما متاسفانه خلاق نبودن مدیران میراث و ادارات شوش یکی از دلایل عقب ماندگی شوش و عدم بهره گیری از میراث و امتیازات جهانی شوش شده است.

 امروز اگر ما مدیران جهادی و جهانی می داشتیم می توانستیم با بهره گیری از حرم حضرت دانیال نبی ، میراث ، ثبت جهانی شوش ، کشاورزی ، رودخانه های و کارخانجات در شوش تبدیل به یک شهر زیارتی ، سیاحتی و اقتصادی می شدیم.

از دولت جدید انتظار می رود که برای شوش مدیران جهانی ، جهادی ، خلاق و با انگیزه و دلسوز منصوب کند تا با بهره گیری از این همه پتانسیل موجود در شوش باعث تغییر وپیشرفت در شوش شوند.

احمد رازه- فعال اجتماعی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز