خبرگزاری کار ایران

واکسینه شدن تنها 7 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی علیه کرونا/ واکسینه شدن افراد 65 سال به بالا ؛ شاید وقتی دیگر

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۰۲۴

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هفت درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند، گفت: واکسیناسیون دوز دوم واکسن چینی سینو فارم همچنان در استان ادامه دارد اما فعلا به علت نرسیدن دوز اول واکسن کرونا، واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا آغاز نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سیمین خیاط زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ درصد آزمایش‌های کرونا در استان مثبت است، اظهار کرد: روزانه حدود ۶ نفر در آذربایجان شرقی بر اثر کرونا فوت می شوند اما خوشبختانه هنوز سویه های جدید کرونا مثل هندی، انگلیسی و سایر سویه های جهش یافته تاکنون در استان شناسایی نشده است.  

وی افزود: با توجه به قرمز شدن تهران و برخی شهرهای اطراف آن و مشاهده سویه های جدید جهش یافته خطر انتقال این موارد از طریق مسافرت ها و مراودات وجود دارد البته روند شیوع بیماری و فوتی در آذربایجان شرقی تثبیت شده و کاهشی است اما هنوز شرایط بی خطر نشده است.  

خیاط زاده یادآور شد: با توجه به گرم شدن هوا و بستن در و پنجره ها برای استفاده از کولر در منازل احتمال شیوع بیماری به علت محدودیت فضا افزایش یافته البته کولر عامل شیوع بیماری نیست بلکه ویروس کرونا را به حرکت در می آورد و این گردش عامل بیماری می شود.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز