خبرگزاری کار ایران

وجود ۷ هزار نفر زندانی مواد مخدر در زندان‌های استان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۶۱

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به آمارهای اقدامات مقابله‌ای با تهیه و توزیع موادمخدر در این استان، گفت: امسال ۶۵۲ پرونده در این راستا تشکیل شده و در حال حاضر ۷ هزار نفر زندانی مواد مخدر در زندان‌های استان به سر می‌برند.

به گزارش ایلنا سیدمصطفی بحرینی در "نشست تخصصی یاریگری زندگی، دیپلماسی مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد" که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با بیان اینکه قانون معتادان را به متجاهر و غیرمتجاهر تقسیم کرده است، گفت: متعادان متجاهر مجرم هستند که باید تمهیدات لازم برای برخورد با آنها در ابعاد مختلف اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر یکی از عوامل بروز و افزایش سرقت‌های خرد در جوامع هستند، افزود: در مبحث گردآوری و ساماندهی معتادان خصوصا معتادان خیابانگرد و متجاهر و تلاش نسبت به درمان آنها نیازمند اقدامات جدی‌تری هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینکه قانون اداره کار را موظف کرده که معتادان بی‌بضاعت مورد پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند که تاکنون انجام نشده است، تصریح کرد: کمپ‌های اعتیاد با مجوز بهزیستی فعالیت می‌کنند و لازم است که هم آموزش و هم نظارت موثری بر کمپ‌ها شود.

این مقام ارشد قضایی در استان فارس با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال معتادان پس از طی مراحل بازپروری و خلاصی از اعتیاد، اضافه کرد: اگر زمینه شغلی برای معتادان درمان شده فراهم نشود دوباره به اعتیاد برمی‌گردند، در این زمینه باید برای اشتغال پایدار این افراد اقدامات جدی انجام شود.

بحرینی همچنین سودآوری مواد مخدر و وجود افراد بیمار را دلیل گسترش مواد مخدر و استفاده از آن عنوان کرد و گفت: لازم است که همه دستگاه‌ها، سمن‌ها و حتی هنرمندان و شاعران نیز در این زمینه وارد شوند تا بحث اعتیاد و درمانش نتیجه لازم را داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز