خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت بردسکن اعلام کرد:

هیچ گزارش فوتی از واکسن کرونا در بردسکن نداشته ایم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۲۸۷

رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: در مرحله اول واکسن کرونا بیش از ۴ هزار دوز به شهرستان وارد و به افراد بالای ۷۰ سال تزریق شد که خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مورد فوتی و یا علائم دیگر از افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند، گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امامیان در این باره اظهار داشت: هم اکنون ۷ مورد مثبت کرونایی در بیمارستان ولیعصر (عج) بردسکن بستری هستند و رنگ  کرونایی شهرستان بردسکن  از زرد به نارنجی تغییر پیدا کرده است.

امامیان با بیان اینکه از هفته گذشته تعداد نمونه گیری‌ها و تست‌ها در مرکز طالقانی افزایش پیدا کرده، افزود: این مورد پیش بینی شده بود که بعد از انتخابات که کاندیداهای شوراها در منازل بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی تبلیغات می کردند، باعث شد کمی شیوع کرونا در شهرستان افزایش یابد.

وی به مرحله دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال اشاره کرد و بیان داشت: ۷۵ درصد از جمعیت که بالای ۷۰ سال هستند مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کردند و مرحله دوم آن نیز در حال تزریق است.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: از هفته های آینده واکسن کو برکت ایرانی به شهرستان خواهد آمد و مرحله به مرحله این واکسن ها نیز تزریق خواهد شد.

امامیان با بیان اینکه واکسیناسیون تنها را مقابله با کرونا است، اظهار داشت: در حال حاضر از جنوب کشور مجدد ویروس جدید دلتا که آفریقایی هندی می‌باشد شیوع پیدا کرده که قدرت سرایت آن زیاد و همه گیری آن بیشتر است و لذا اگر رعایت نشود به تدریج متاسفانه موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر نیز اضافه می‌شود.

امامیان بیان داشت: تجمعات و مجالس عروسی با تعداد خیلی بالا در حال برگزاری است و مردم متاسفانه به‌رغم هشدارهای فراوان باز هم رعایت نمی‌کنند، لذا اگر همین روال ادامه داشته باشد پیک پنچم کرونا شیوع پیدا می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: اگر واکسیناسیون به همین صورت که قطره چکانی است انجام گیرد، وضعیت کرونا در کشور به قرمز و حتی فوق قرمز تبدیل خواهد شد، چرا که واکسیناسیون باید به صورت گسترده صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز