خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

تشکیل ۶ پرونده تخلف انتخاباتی در دستگاه قضایی هرمزگان/توقیف ۱۰۶ شناور متخلف در صید ترال

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۱۷۵

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه در روز انتخاباتی تعدادی محدود تخلف در سطح استان صورت گرفت که غالبا برخی افراد به دنبال خرید و فروش رای بودند، گفت: ۶ پرونده قضایی تشکیل و تعدادی افراد بازداشت شدند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی صالحی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه، عنوان کرد: در حال حاضر ۹۰ دستگاه نظارت الکترونیکی (پابند) بر پای زندانیان نصب شده است، این دستگاه محدوده مشخصی را برای تردد زندانی مشخص و کاهش آسیب های زندان را به همراه دارد و سبب تحکیم بنیان خانواده ها می شود که در حال بررسی افزایش تعداد دستگاه های مذکور در سطح استان هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی موارد دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک برگزار می شود، افزود: این عمل با توجه به شیوع کرونا و تسهیل در زمان رسیدگی صورت گرفته و سبب افزایش و سرعت رسیدگی و دادرسی به پرونده های زندانیان می شود و حتی ۱۱ مورد با خارج کشور از جمله امارات و افغانستان صورت گرفته است.

صالحی با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط آنلاین بین زندانیان و خانواده اش برای نخستین بار در استان هرمزگان در سامانه قوه قضاییه صورت گرفت، عنوان کرد: این امر علاوه بر کاهش هزینه خانواده ها، سهولت در دیدار زندانیان با خانواده ها را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۶ فروند کشتی و شناور لنج صیادی کشتی ترال در استان هرمزگان طی دوسال گذشته صورت گرفته است، اظهار کرد: هم به نیروی دریایی سپاه، هم ارتش و هم دریابانی اطلاع داده ایم که شناورهایی با صید ترال توقیف شود و پرونده تخریب زیست محیطی تشکیل و رسیدگی می شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار تن برنج در این مدت با دستور قضایی ترخیص شد، خاظرنشان کرد: ترخیص کالاهای اساسی کشور در گمرکات هرمزگان نیز برای مقابله با کمبودهای بازار در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مناسبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مشکلات مسکن مهر بندرعباس بلاتکلیفی ۲۰ هزار واحد مسکن مهر با ورود دستگاه قضایی برطرف شد، افزود: در بحث مسئولیت های اجتماعی و احذ مالیات در داخل استان هرمزگان بنگاه های اقتصادی نیز ورود جدی داشتیم و پای منافع و حقوق مردم هرمزگان کوتاه نمی آییم.

صالحی با اشاره به اینکه در سراسر استان هرمزگان از  شش ماه گذشته به منظور مقابله با جرائم، شعب ویژه انتخاباتی در سراسر استان تشکیل شد، عنوان کرد: در روز انتخاباتی تعدادی محدود تخلف صورت گرفت که غالبا برخی افراد به دنبال خرید و فروش رای بودند.

وی ادامه داد: در این راستا ۶ پرونده قضایی تشکیل و تعدادی افراد بازداشت شدند.

صالحی درباره متخلفین انتخابات ۹۸ در هرمزگان گفت: احکام متخلفین صادر و ابلاغ شده است و با متخلفین برخورد مقتضی صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده تخلف برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی همچون شهردار رودان، شهرداران منطقه یک و سه بندرعباس، مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، مدیرکل سابق مخابرات هرمزگان، مدیرکل اسبق راه و شهرسازی هرمزگان در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز