خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

50 محکوم مالی با کمک خیرین به مناسبت هفته قوه قضاییه آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۰۸۶

رئیس دادگستری کل البرز گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه، 50 محکوم مالی استان با کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایلنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی در آیین آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد که به مناسبت هفته قوه قضائیه و در مجاورت قبور شهدای گمنام هیئت انصار الامام برگزار شد با اشاره به اینکه در سیاست کلان قوه قضائیه هدف از زندان این است که شرایطی فراهم آید تا فرد ضمن بازاجتماعی شدن به آغوش خانواده و جامعه بازگردد تصریح کرد: افراد به دلایل مختلفی ممکن است زندانی شوند که بخشی از آن‌ها محکومان مالی هستند که به دلیل بدهی یا عدم توانایی در پرداخت دیون در زندان به سر می‌برند که نقش خیرین در آزادی و بازگشت آن‌ها به جامعه بسیار مهم است.

وی با تقدیر از زحمات خیرین، سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز و ستاد دیه استان در یک سال گذشته بیان کرد: امروز با تلاش‌های انجام شده 50 نفر از بدهکاران مالی از زندان‌های استان آزاد شده و به آغوش خانواده باز می‌گردند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز گفت: پس از شیوع کرونا از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه در زندان‌ها مورد پیگیری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این مدت تلاش شد علاوه بر کنترل همه ورودی‌ها به زندان‌ها، با استفاده از راهکاریی از قبیل اعطای مرخصی، عفو و استفاده از نهادهای ارفاقی از قبیل آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات شرایط برای آزادی زندانیان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به انجام تست از ابتدای شیوع کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در ندامتگاه‌های استان گفت: با تدابیر صورت گرفته، تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری یا مرگ طبیعی در ندامتگاه‌های استان در سال 1399 با وجود شیوع کرونا، در مقایسه با سال 1398 که هنوز کرونا شیوع پیدا نکرده بود کاهش محسوسی داشته و به کمتر از یک سوم رسیده که نشانگر توجه نظام به سلامت زندانیان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز