خبرگزاری کار ایران

به مناسبت میلاد فرخنده امیرالمومنین صورت گرفت؛

آزادی ۲۹۱ نفر از زندانیان نیازمند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۸۱۳

مدیر کل زندان های استان تهران با تبریک به مناسبت میلاد فرخنده امیرالمومنین حضرت علی (ع) گفت: با تلاش های صورت گرفته، تعداد ۲۹۱ نفر از زندانیان نیازمند آزاد شده، به کانون خانواده بازگشتند.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت اله حیات الغیب در جمع نیکوکاران همکار با مرکز مراقبت بعد از خروج استان تهران که علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران نیز حضور داشت، گفت: با کمک شما خیرین و مساعدت دستگاه قضایی و تلاش شبانه روی مددکاران زندان ها، همزمان با ایام خجسته اعیاد رجبیه و میلاد امیرالمومنین، ۲۹۱ نفر با پرداخت بدهی و جلب رضایت شکات یا تأسیسات حقوقی آزاد شدند.

مدیرکل زندان های استان تهران افزود: بحمدالله علیرغم شرایط اقتصادی ناشی از بیماری کرونا در جهان و کشورمان، نیکوکاران مانند همیشه در میدان ایثار و فداکاری حضور دارند و با بخشیدن بخش از مال و دارایی خود، بدهی افراد درمانده را پرداخت می کنند. 

حیات الغیب گفت: این روحیه به پیروی از سیره علوی و دستگیری از درماندگان با قوت مضاعفی در جامعه دنبال می شود و می توان با قاطعیت گفت: در حال حاضر هیچ زندانی نیازمند بدهکار با بدهی کمتر از پنجاه میلیون تومان در استان تهران نداریم که فقط به دلیل این بدهی تحمل حبس نماید. 

وی تأکید کرد: از مجموع ۲۹۱ نفر که همزمان با میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع) و روز مددکار آزاد شدند، ۵۰ نفر توسط خیرین و نیکوکاران و بقیه با پیگیری مددکاران و اعطای مرخصی پایان حبس توسط قضات دادسراها و محاکم آزاد گردیدند. از سوی دیگر ۲۰۳ نفر نیز به مرخصی بین ایام حبس اعزام شدند. 

این مقام ارشد زندان های استان تهران ادامه داد: طی مدت حبس، انجمن حمایت از خانواده زندانیان و بعد از آزادی زندانیان نیز مرکز مراقبت بعد از خروج امر حمایت های معیشتی و شغلی آنان را با کمک های شما خیرین بر عهده دارد. علاوه بر این مشاوره های حقوقی، تحصیلی، خانوادگی و روانشناسی صورت می گیرد تا از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به چرخه جرم پیشگیری شود. 

مدیر کل زندان های استان تهران با تقدیر از کمک های مومنانه نیکوکاران تصریح نمود: یقین بدانیم این کمک ها نزد خداوند متعال بدون اجر و پاداش نخواهد بود، شاید هر چند کم ولی با هدیه لبخند به فرزند آن زندانی نیازمند، گره گشای مشکل بزرگی از زندگیمان باشد. 

براساس این گزارش، نیکوکاران استان تهران با حضور گسترده در عرصه های نیکی و ایثار، ۵۰ نفر را در شب میلاد امیرالمومنین و روز مددکار آزاد کردند. 

 مدیر کل زندان های استان تهران با اشاره به نقش نهادهای اجتماعی در دستگیری از زندانیان نیازمند گفت: نیکوکاران در اعیاد و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، بیش از روزهای دیگر وارد میدان ایثار می شوند و با بخشیدن بخشی از مال و دارایی خود بدهی افراد درمانده را پرداخت می کنند. 

 حیات الغیب اظهار داشت: به مناسبت سیزدهم ماه رجب و میلاد امیرالمومنین، سازمان اوقاف و امور خیریه از ندامتگاه تهران بزرگ، بدهی سیزده نفر زندانی نیازمند را تقبل نمود که به زودی آزاد خواهند شد. 

مدیرکل زندان های استان تهران گفت: در پی بازدید معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، با پرداخت فوری بدهی پنج نفر زندانی نیازمند، زمینه آزادی آنان فراهم گردید و تا پایان هفته، بدهی هشت نفر دیگر پرداخت خواهد شد که در جمع این نهاد، سیزده نفر را به کانون خانواده هایشان بازمی گرداند. 

وی با تقدیر از این اقدام انساندوستانه ادامه داد: نیکوکاران در اعیاد و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، بیش از روزهای دیگر وارد میدان ایثار می شوند و با بخشیدن مال و دارایی خود بدهی افراد درمانده را پرداخت می کنند. 

حیات الغیب همچنین اظهار کرد: کمک های ما برای آزادی زندانیان نیازمند، ضمن شاد کردن دل خانواده ‌های آن ‌ها، آثار و برکات این ایثار در تمامی زندگی ما تا همیشه جاری خواهد بود.

وی تأکید کرد: همچنین این امر آثار مثبتی هم برای زندانی و هم خانواده اش دارد؛ زیرا چنین افرادی بیش از دیگران در معرض آسیب‌ های احتمالی اجتماعی هستند و آزادی این افراد که بزهکار نیستند و فقط بر حسب اتفاق و ناخواسته دست به ارتکاب جرمی زده اند، صدقه جاریه در زندگی نیکوکاران است. 

براساس این گزارش، طی همین بازدید، ۳۰ نفر دیگر از زندانیان نیز با ادامه اجرای طرح پایش قضایی که توسط فیروزجایی معاون دادستان تهران در امور زندان ها اجرا گردید، آزاد شده و ندامتگاه تهران بزرگ را به مقصد خانه هایشان ترک کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز