خبرگزاری کار ایران

در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم مطرح شد؛

معرفی نکردن نامزد به معنی عدم مشارکت در انتخابات نیست/عدم مشارکت؛ رأی به جریانی است که از پیش خود را برنده می‌داند/ ارائه لیست نامزدهای شورای شهر قزوین در جبهه اصلاحات تابع اکثریت آرا بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۸۴

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات استان قزوین گفت: ارائه لیست جبهه اصلاحات استان قزوین برای عضویت در شورای شهر با رعایت قوانین دمکراسی در جبهه اصلاحات به عنوان تنها مرجع رسمی به تصویب رسید و نباید نظر شخصی برخی اعضا را به نام جبهه در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس جهان بخشی با حضور در برنامه ویژه انتخاباتی استودیو ضلع سوم خبرگزاری ایلنا با اشاره به اشاره به ساز و کار استانی جبهه اصلاحات ابراز کرد: برخی از مسائل منطقه‌ای است و نمی‌توان درباره آن در سطح ملی تصمیم گیری کرد که مشارکت برای ارائه لیست انتخاباتی شوراهای شهر و روستا از جمله آنها است؛ برای تصمیصم‌گیری درباره این موضوعات جبهه اصلاحات استان متشکل از اعضای فعال استان‌ها و تعدای از شخصیت‌های حقیقی فعال اصلاح طلب به معرفی این احزاب اقدام می‌کند.

این مسئول درباره واکنش‌هایی که پس از ارائه لیست اصلاح طلبان استان برای شورای شهر اتفاق افتاد گفت: این واکنش‌ها در سه دسته قابل طبقه بندی است؛ دسته اول مجموعه‌ای هستند که تلاش کردند اصلاحات در  این دوره حضور فعال نداشته باشد و مهم‌ترین مظهر آن رد صلاحیت گسترده کاندیداهایی است که به نوعی به جبهه اصلاح طلبی متصل بودند.

وی ادامه داد: وقتی این جریان به رغم تلاش‌های صورت گرفته شاهد ارائه لیست اصلاح طلبان و رشته شدن پنبه‌هایشان هستند واکنش نشان می‌دهد که با توجه به فضای رقابتی طبیعی و دور از انتظار نیست.

جهان بخشی عنوان کرد: دسته دوم نهادهای موازی جبهه اصلاحات هستند که تحت عنوان شوراهای مختلف فعال هستد؛ این افراد قابل احترام هستند؛ اما مرجع رسمی جبهه اصلاحات استان است.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات استان قزوین ابراز کرد: دسته سوم برخی اعضا هستند؛ جبهه اصلاحات استان برای تصمیم‌گیری درباره حضور اصلاح‌طلبان با چالش جدی مواجه بود که برای اتخاذ دو تصمیم کلیدی به بحث‌ها و گفت‌وگوهای طولانی و مختلف منجر شد.

وی ادامه داد: حضور فعال اصلاح طلبان در عرصه انتخابات در چند جلسه بررسی شد و موافقان و مخالفانی داشت و در نهایت تصویب شد که جبهه در انتخابات حاضر باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: برخی مخالف جدی حضور فعال در انتخابات بودند که البته این افراد حق دارند در بیرون مانند هر فعال سیاسی دیگر نظرات شخصی خود را ارائه دهد؛ اما نگران و دلخوریم که این اظهار نظرها به‌رغم اینکه در جبهه اصلاحات استان مصوبه داشتیم به نام جبهه ارائه می‌شود.

وی افزود: در جبهه اصلاحات استان با رعایت قوانین دمکراسی و در نظر گرفتن اکثریت آرا موضوع را تصویب کردیم و همه تابع مصوبه جبهه اصلاحات هستیم.

جهان بخشی ابراز کرد: بزرگترین سرمایه ما آگاهی مردم ما است و لازم است به عنوان یک یادآوری بدانیم که معرفی نکردن نامزد به معنی عدم مشارکت در انتخابات نیست بلکه عدم مشارکت رای به جریانی است که از پیش خود را برنده می‌داند و امیدواریم در روز جمعه با حضور پرشور و آگاهانه شاهد تغییر سناریوهای از پیش تعیین شده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز