خبرگزاری کار ایران

تولید سالانه ۱۳۲ تن گیاهان دارویی در جوین خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۴۸۳

مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی گفت: سالانه ۱۳۲ تن انواع گیاه دارویی از جمله زیره و زعفران در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه شهرستان دارای ظرفیت خاصی در تولید محصولات کشاورزی  است: افزود کشت گیاهان دارویی علاوه بر اشتغالزایی نیز موجب درآمدزایی نیز خواهد شد.

علی اکبر قارزی با اشاره به تولید سالانه ۱۳۲ تن از انواع گیاهان دارویی در شهرستان افزود: هم اکنون تسهیلات کم درصدی برای متقاضیان کشت گیاهان دارویی درنظر گرفته شده است .

وی یادآور شد: استفاده از گیاهان دارویی در کشور قدمت زیادی دارد و از دیرباز تا امروز مورد توجه همه مردم قرار گرفته است.

قارزی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی می تواند گامی به سوی اشتغالزایی بانوان روستایی باشد افزود:  کشت گیاهان دارویی می تواند علاوه بر اشتغالزایی باعث افزایش توان اقتصادی در روستاها شود و این در حالی است که در حال حاضر ٣١٢ هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان جوین به کشت گیاهان دارویی همچون زیره سبز و سیاه ،گل گاوزبان،خاکشیر و سیاهدانه اختصاص یافته است .

قارزی افزود: گیاهان دارویی یکی از منابع خدادادی است که در شهرستان جوین به دلیل آب و هوای مناسب به صورت خود رو رشد می کنند و با توجه به اینکه این گیاهان  برای رشد نیاز چندانی به منابع آبی ندارند  سبب شده تا در بسیاری از عرصه ها رشد یابند.

وی با اشاره به اینکه امروزه استفاده از گیاهان دارویی همچنین جایگاه خاصی بین مردم پیدا کرده و به صورت دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: سالها است این گیاهان دارویی به عنوان گیاهان دارویی، ادویه ای و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز