خبرگزاری کار ایران

عبدالناصر همتی:

فقط به مدت چهار سال رئیس جمهور خواهم شد/ضرورت حذف نگاه سیاسی و امنیتی به استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۳۱۰

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید نگاه سیاسی به استان‌ها را حذف کنیم چرا که داشتن نگاه سیاسی باعث به وجود آمدن نگاه امنیتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عبدالناصر همتی روز جمعه- 21 خردادماه-  در برنامه تبلیغاتی پخش شده از صدا و سیما در رابطه با استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: ضمن تسلیت درگذشت همه‌  افرادی که بخاطر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند، به مردم قول می‌دهم در اولین فرصت واکسیناسیون همه‌  مردم را انجام داده و این بلا را از کشور و مردم دور کنیم.

وی در تشریح علت حضور خود در صحنه‌  انتخابات گفت: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و اگر روند فعلی ادامه داشته باشد، ممکن است با نتایج بدتری مواجه شویم و متاسفانه اقشار مختلف مردم در تمامی استان ها گرفتار بیکاری و مشکلات معیشتی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر رفاه و آسایش مردم تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته و یکی از برنامه های من تغییر ریل اقتصادی و بازنگری در نحوه‌  اداره‌ی جامعه است.

همتی افزود: من برخلاف خیلی ها که بخاطر موفقیت در دور دوم ریاست جمهوری خود محافظه کاری می‌کنند، فقط به مدت چهار سال رئیس جمهور خواهم شد ودر این مدت به دنبال انجام کارهای اصلاحی هستم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر راهبرد ملی برای توسع  اقتصادی استان ها وجود ندارد، اظهار کرد: هرکدام از استان ها بخاطر شرایط قومی، فرهنگی، موقعیت جغرافیایی و ... ویژگی خاصی دارند و ما باید نگاه متمرکز را که کلکسیونی از مشکلات را ایجاد کرده از بین ببریم.

وی ادامه داد: تمرکز نگاه‌ها به تهران موجب به حاشیه رفتن سایر شهر ها، خالی شدن روستاها و راهی شدن مردم به حاشیه‌ شهرهای بزرگ می‌شود که اداره‌ زندگی در این مناطق بسیار سخت است.

این نامزد حضور در سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد:  اما متاسفانه در حال حاضر ارائه‌ی راهکارها همراه با دید امنیتی و متمرکز بر مرکز انجام می‌شود.

وی برگزاری جلسات با نخبگان و افراد تاثیرگذار استان ها را یکی از برنامه های خود عنوان کرد و گفت: استان های ما دارای پتانسیل قوی هستند و ما نباید اجازه دهیم باندهای مستقر در مرکز، استان ها را اداره کنند و اصلا معنایی ندارد با وجود افراد شایسته، نخبه و متعهد در داخل استان ها افرادی را از مرکز برای اداره‌ استان ها مامور کنیم.

وی با اشاره به پایین بودن رشد اقتصادی کشور در دهه کذشته خاطرنشان کرد: در طول یک دهه گذشته بخاطر تحریم و کاهش منابع توسعه‌کشور  با رشد متوسط نیم درصد در سال مواجه شدیم که در مقایسه با رشد اقتصادی سایر کشور ها بسیار پایین است و طبیعی است که در این وضعیت سفره‌ی مردم کوچک خواهد شد.

این نامزد حضور در سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید توانمند سازی اقشار محروم استان ها را در دستور کار قرار دهیم و همچنین در پرداخت هدفمند و عادلانه‌ یارانه ها تلاش کنیم چراکه اکنون دهک های پایین همان یارانه ای را دریافت می‌کنند که به دهک های بالا نیز داده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای توانمندسازی اقشار کم درآمد جامعه افرایش و اصلاح حداقل دستمزد افراد است که در دوسال گذشته به علت فشار حداکثری ایجاد شده قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافت و ما باید حداقل قدرت خرید قبلی مردم را حفظ کنیم به طوریکه در سال ۹۶ قدرت خرید ۳۰۰ دلار بود و باید امروز حداقل به میزان ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

همتی در بخشی از سخنان خود به زبان ترکی و خطاب به مردم آذربایجان شرقی گفت: تبریز از شهر اول بودن فاصله گرفته است و ما باید به طور جدی بر این استان مهم متمرکز شویم چرا که آذربایجان و تبریز می‌توانند قطب تجارت با ترکیه و قفقاز در منطقه  باشد.

وی ادامه داد: تبریز باید به مرحله ای برسد که بتواند حرف اول را  بزند و باید به عظمت گذشته برسد.

همتی با اشاره به مشکلات صنعت پوشاک در تبریز گفت: علی‌رغم اینکه تبریز مرکز تخصصی تولید پوشاک است اما به دلیل واردات پوشاک از ترکیه دچار ضرر شده است و ما باید حمایت ویژه ای از این صنعت انجام دهیم.

وی با انتقاد از مخالفان رفع تحریم متذکر شد: بخاطر اینکه عده ای در داخل کاسبان تحریم هستند و نمی‌خواهند تحریم ها لغو شود، صنعت فرش تبریز نیز ضرر زیادی کرده است و من تمام همت خود را برای برداشتن تحریم ها به کار خواهم بست.

وی در خصوص تیم تراکتور نیز گفت: به این تیم کمک خواهم کرد که به بهترین سطح خود برسد و در مورد زبان ترکی آذربایجانی نیز سعی خواهیم کرد این زبان از مقاطع پایین ترویج یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز