خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان:

بسیاری از واحدهای صنعتی برای تأمین وثیقه بانکی دچار مشکل می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۳۶۷

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان مطرح کرد: کمبود نقدینگی و تامین مالی، نبود بازار، اختلاف شرکا، تامین مواد اولیه، مشکلات قضایی و زیرساختی، مالیات و تامین اجتماعی، سایر مشکلات عمده را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا از رشت،سید رسول میرخلفی، رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان با حضور در شرکت شهرک‌های صنعتی استان و در نشستی با فریبرز سعیدی کیا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در خصوص اهمیت و چگونگی حمایت از صنایع کوچک دیدار و گفت وگو کرد.

سید رسول میرخلفی رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان در این دیدار به اهمیت و جایگاه صنایع کوچک پرداخت و بیان داشت: تمام کشورهای دنیا به صنایع کوچک و متوسط بیشترین توجه را می کنند و بیشترین درصد اشتغال هم در بنگاه های کوچک تولیدی اتفاق می افتد.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان گفت: حمایت دولت ها از صنایع و به ویژه صنایع کوچک تاثیر قابل توجهی در رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور خواهد داشت و همین موضوع نشان می دهد که باید با برنامه‌ای جامعتر و موثرتر از گذشته و در جهت بهبود وضعیت تولید در این بخش گام برداریم.

فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از حضور و زحمات سید رسول میرخلفی رییس اداره امور شعب بانک ملی گیلان و حمایت وی از صنایع کوچک بیان داشت: صدور آئین نامه ها و بخشنامه های جدید و متعدد از جمله مسائلی است که مشکلاتی را برای این بنگاه های تولیدی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی در دریافت تسهیلات بانکی و تأمین وثایق مورد نیاز گفت: بسیاری از واحدها برای تأمین وثیقه بانکی دچار مشکل می شوند و نظام بانکی حاضر به اعطای سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی و صنعتی نیست و فقط سرمایه  درگردش کوتاه مدت ارائه می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص سایر مشکلات واحدهای صنعتی گفت: کمبود نقدینگی و تامین مالی، نبود بازار، اختلاف شرکا، تامین مواد اولیه، مشکلات قضایی و زیرساختی، مالیات و تامین اجتماعی، سایر مشکلات عمده را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مشاوران شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در قالب کلینیک‌های کسب ‌و کار در شهرک‌های صنعتی سراسر استان مستقر هستند و مشکلات واحدها را در ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌کنند.

سعیدی کیا گفت: واحدهایی که مشکل تامین نقدینگی دارند در ادامه به بانک‌ها معرفی می‌شوند و در عین حال از طریق شرکت شهرکهای صنعتی گیلان نسبت به ارائه ضمانت‌نامه برای واحدهایی که نیازمند ضمانت‌نامه بانکی هستند نیز اقدام می‌شود.

وی در ادامه افزود: برای سایر واحدهایی که با مشکلات قضایی، مالیاتی، تامین اجتماعی و غیره مواجه‌اند نیز در ستاد تسهیل استان تصمیم‌گیری شده و راهکار مقتضی ارائه می‌شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در پایان گفت : صنایع بزرگ با توجه به اینکه، دسترسی بیشتری به قدرت و مجموعه‌های تصمیم گیری دارند به راحتی مشکلات خود را مرتفع می کنند اما صنایع کوچک این دسترسی را ندارند و  با مشکلات بیشتر مواجع هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز