خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی اردبیل به ایلنا خبر داد:

فعالیت ۵۹ تیم واکسیناتور بهداشتی در استان/بستری 33 بیمار جدید کرونایی/وضعیت 42 بیمار وخیم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۰۰۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از فعالیت ۵۹ تیم واکسیناتور بهداشتی در سطح استان خبر داد.

محمدرضا رضایی بنا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا در استان تقریبا تمامی کادر بهداشت و درمان پای کار هستند، تصریح کرد: از عموم هم استانی ها خواستاریم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچون اوایل شیوع این بیماری دقت لازم را داشته باشند چرا که هر اندازه میزان بستری ها کاهش یابد کیفیت خدمات رسانی به بیماران ارتقا خواهد یافت.

وی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان بیان کرد: طی شبانه روز گذشته 33 بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی و بستری شده اند و خوشبختانه هیچگونه موارد فوتی گزارش نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ترخیص 31 بیمار با وضعیت بهبود نسبی نیز خبر داد و گفت: متاسفانه وضعیت 42 بیمار کرونایی وخیم است و در بخش آی سی یو بستری هستند.

رضایی بنا مجموع بستری های فعلی کرونا در بیمارستان های استان را 202 نفر عنوان کرد و گفت: تنها راه کاهش ابتلا به بیماری کرونا، فرهنگسازی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی حتی در میهمانی های کم جمعیت خانوادگی است.

وی در خصوص آمار تفکیکی بستری شدگان شهرستان های استان اردبیل نیز بیان کرد: از تعداد 33 بیمار بستری 22 نفر از مرکز استان، 5 نفر پارس آباد، 3 نفر مشگین شهر، یک نفر نمین و 2 نفر از خلخال گزارش شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از فعالیت ۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون با ۵۹ تیم واکسیناتور بهداشتی در سطح استان خبر داد و گفت: از مجموع حدود ۷۰ هزار واکسن دریافتی در استان، بیش از ۵۲ هزار واکسن تزریق گردیده به طوری که در گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر با جمعیت هدف بالغ بر ۱۸ هزار نفر، بیش از ۱۲ هزار نفر ( ۶۷ درصد جمعیت هدف ) واکسینه شده اند.

رضایی بنا افزود: در گروه سنی ۷۵ الی ۷۹ سال با جمعیت هدف حدود ۱۴ هزار نفر، حدود ۹ هزار نفر ( ۷۱ درصد جمعیت ) و در گروه سنی ۷۰ الی ۷۴ سال با جمعیت هدف بیش از ۲۰ هزار نفر، حدود ۱۱ هزار نفر ( ۵۴ درصد جمعیت ) در کل استان تا امروز واکسینه شده اند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز