خبرگزاری کار ایران

کشف ۳ تابوت مومیایی دوره هخامنشی و ساسانی در مراغه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۵۱۲

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف ۳ تابوت مومیایی و ۶۰ قطعه شیء تقلبی دوره هخامنشی و ساسانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازمراغه، سرهنگ  توحید فارسی  در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تهیه، نگهداری و فروش اشیای عتیقه تقلبی در یک واحد مسکونی در یکی از محلات قدیمی این شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران با کار اطلاعاتی و شگرد های خاص پلیسی این واحد مسکونی فاقد سکنه را شناسایی و پس از هماهنگی لازم در بازرسی از این واحد تعداد ۳ تابوت مومیایی و ۶۰ قطعه اشیای تقلبی را کشف کردند.

 فرمانده انتظامی مراغه در ادامه گفت: برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی این اشیای تقلبی از روی آثار واقعی با یونولیت، گچ و پلیستر ساخته شده است.

وی اضافه کرد: سازندگان این اشیای عتیقه تقلبی، به این وسیله قصد کلاهبرداری از افراد ساده لوح را داشته اند که در این رابطه پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد که تلاش برای دستگیری مجرمان ادامه دارد.

 این مقام انتظامی گفت: در کنار تابوت ها، انواع سردیس‌ها، تندیس های تقلبی از روی نقش برجسته‌ها و لوح های تاریخی دوره هخامنشی و ساسانی به طرز ماهرانه ای برای کلاهبرداری ساخته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز