خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ارتقای فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۷۰۰

استاندار گیلان گفت: برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد با تخلفات ساخت‌وساز، باید استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ارتقای فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دستور کار باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و نیز ارتباط تصویری با فرمانداران ، گزارش های ارائه شده در این جلسه را امیدوارکننده خواند و با تصریح اینکه نباید فاصله نشست هایی با این دستور جلسه، زیاد باشد، افزود: لازمست هر ماهه در مرکز و نیز در شهرستان ها، این جلسات برگزار و گزارش های آن به دبیرخانه استانی ارسال شود.

وی برخوردها با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیرمجاز طی سال 1399 را نسبت به سال ماقبل، دارای نظم و توفیقاتی بیشتر عنوان و خاطرنشان کرد: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب و نیز ابلاغیه وزیر کشور و تعیین ساز و کار و تهیه ابلاغیه‌های مشخص جهت برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز و اجرای دقیق ماده 100 قانون شهرداری‌ها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی، باید نسبت به حفظ کاربری ها و پیشگیری از تعدی به اراضی اقدام شود.

استاندار گیلان ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران، مطابق با وظایف و رسالت های قانونی، بر عملکردهای مربوط به این بخش نظارتی مستمر داشته باشند و نسبت به شناسایی و مقابله با تجاوز و تعدی به اراضی ملی، اقدام کنند.

وی دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور را دارای شفافیت خواند و گفت: هیچ ابهامی در این بخش وجود ندارد و باید با مطالعه دقیق مفاد این بخشنامه، فعالیت های مرتبط، تقویت شود.

 زارع با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه و بیان عملکرد شهرداری های استان و قدردانی از فعالیت شهرداری هایی همچون رشت، این انتظار را از فرمانداران و شهرداران مطرح کرد که نسبت به بررسی دقیق ساخت و سازهای ساختمانی ، اقدام و در صورت تخلف، مطابق با چارچوب های قانونی عمل کنند.

وی با تصریح اینکه باید عملکرد سه ماه سال جاری تا پایان خردادماه تدوین و جمع بندی شود، گفت: در موضوع پیشگیری، از ظرفیت های مختلف مردمی استفاده و سامانه های ارتباطی برای اطلاع یابی از تخلفات احتمالی، فعال گردد.

استاندار گیلان پیشگیری را در جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز، یک اصل خواند و ادامه داد: در صورت بروز تخلف نیز باید برخوردها، هم قاطع و هم مطابق با قانون باشد.

وی با یادآوری اهمیت اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) به‌عنوان یکی از طرح‌های مبنایی و اصولی برای مقابله با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز و نیز قول مساعد رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای اجرای شایسته این طرح در استان گفت: هدف از طرح کاداستر، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی، رفع تخلفات و تصرفات است و تأکید دارم که تا پایان امسال، اجرای آن به اتمام برسد.

 زارع به روز رسانی طرح های هادی روستایی را عاملی برای پیشگیری از تخلف ذکر و اضافه کرد: معتقد به توسعه و آبادانی شهرها و روستاها، البته با حفظ کاربری اراضی آنها هستیم.

توسعه دولت الکترونیک، استفاده از سامانه های نظارتی برخط و آنلاین، انجام بازرسی های مستمر و افزایش شمار یگان های حفاظت از اراضی و منابع طبیعی از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در این جلسه بر آنها تأکید کرد.

در این جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته توسط اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست، بنیاد مسکن و راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز