خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال عنوان کرد:

تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۳۱۱

متاسفانه در دولت‌های مختلف، نگاه‌های متفاوتی به مقوله سازمان‌های مردم نهاد وجود داشته است و به همین خاطراین سازمان‌ها آن گونه که شایسته است در سطح کشور پا نگرفته‌اند.

فرماندار ماسال بر لزوم استفاده از پتانسیل و توانمندی‌های بسیار عظیم سازمان‌های مردم نهاد در حل مسائل و معضلات اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در نشستی با اعضای تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی بااشاره به اینکه هر گونه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد طبق قانون با مجوز و نظارت وزارت کشور رسمی تلقی می‌شود، گفت: متاسفانه در دولت‌های مختلف، نگاه‌های متفاوتی به مقوله سازمان‌های مردم نهاد وجود داشته است و به همین خاطر این سازمان‌ها آن گونه که شایسته است در سطح کشور پا نگرفته‌اند.

قاسم‌نژاد ادامه داد: کارکرد سازمان‌های مردم نهاد باید نظام‌مند و فارغ از اهداف سیاسی و تجاری باشد و نباید جهت تامین هزینه‌های خود به ادارات دولتی وابسته باشند. بلکه باید از طرق دیگر مانند دریافت حق عضویت از اعضاء و اجرای پروژه‌های زیست محیطی و عام المنفعه، هزینه‌های برنامه‌های فرهنگی خویش را تامین نمایند.

وی با توجه به ظرفیت بسیار عظیم نیروهای انسانی متخصص و دلسوز مردمی که در قالب سازمان‌های مردم نهاد فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان باید با درک اهمیت نقش سازمان‌های مردم نهاد در راستای حل مسائل و معضلات اجتماعی از پتانسیل بالای این سازمان‌ها به طور مناسب بهره برداری کنند.

فرماندار ماسال با بیان اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و وزارت کشور دغدغه زیادی در خصوص فعال‌تر کردن سازمان‌های مردم نهاد و استفاده بیشتراز این پتانسیل مردمی در حل مشکلات و مسائل اجتماعی وجود دارد، تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید از این فرصت و فضای مناسبی که جهت فعالیت سمن‌ها در این دولت به وجود آمده است، استفاده لازم را ببرند.

قاسم‌نژاد همچنین با اشاره به اهمیت حل معضل پسماند و زباله در استان گیلان و شهرستان ماسال، نقش سازمان‌های مردم نهاد در حل این معضل را غیر قابل انکار ارزیابی کرد و گفت: حل این معضل نیازمند افکار و برنامه‌های راهبردی و خلاقانه، فرهنگ سازی، اعتبار و زمان مناسب است و سمن‌های زیست محیطی می‌‌توانند با آگاهی دادن به مردم و آموزش‌های عمومی زمینه ارتقای فرهنگ عمومی و مشارکت مردم در طرح تفکیک زباله از مبدا را فرهم آورند.

اعضای تشکل‌های زیست محیطی نیز در این نشست به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان ماسال و لزوم حمایت از سازمانهای مردم نهاد پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز