خبرگزاری کار ایران

در پی خاموشی‌های برق اتفاق افتاد؛

کسادی بازار و اختلال در کار بسیاری از اصناف آذربایجان شرقی / خاموشی چراغ‌های ترافیک برخی از خیابان‌های اصلی و ازدحام خودروها

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۲۰۴

قطعی برق، مشکلی جدید که در سال‌های گذشته مد شده و هرازگاهی پیدا می‌شود و نظم زندگی مردم را به هم می‌ریزد، اما قانونی نانوشته می‌گوید همیشه مردم مقصرند، حتی اگر پای ماینرها یا بی‌تدبیری‌ها در میان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،طی چند روز پیش تبریز شاهد خاموشی‌های ‌گسترده و سریالی بود. به طوری که می توان آن را در سه پرده «تناقض‌‌گویی‌های مدیران درباره علت خاموشی‌‌ها»، «ماجرای استخراج رمز ارزها و تاثیر محسوس آن در افزایش مصرف برق» و«تبعات قطعی برق بر کسب‌و‌کارهای مختلف و بخش آموزش» بررسی کرد. برخی هم افت تزریق سوخت به نیروگاه‌ها را مسبب خاموشی‌ها می‌دانند.

استاندار آذربایجان شرقی در این باره می گوید: اگر چه کمبود برق مسئله‌ای کشوری است  اما در استان ما مشکل تامین برق جدی است و  مخصوصا در فصول گرم سال که مصرف هم زیادتر می‌شود.

محمدرضا پورمحمدی  اظهار دارد: نیروگاه تبریز یک نیروگاه قدیمی و تکنولوژی آن مربوط به دهه ۶۰ بوده و تنها با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

وی همچنین مدعی است: در سطح کشور ماینرها و استخراج ارز دیجیتالی مصرف برق را به میزان قابل توجهی بالا برده‌اند که به شکل جدی باید جلوی این اتفاقات گرفته شود. از طرف دیگر مصارف خانگی بیشترین میزان مصرف برق را در استان ما به خود اختصاص داده‌اند که باید به فکر اصلاح الگوی مصرف باشیم.                                                       

تناقض‌ در شناسایی مسببان خاموشی‌ در کنار خاموشی‌های غافلگیرکننده که بدون اطلاع قبلی به مشترکین رخ داد، اعتراضات بسیاری از شهروندان که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد را به همراه داشت.

شواهد نشان می‌دهد قطع برق طولانی‌مدت تبریز علاوه بر اینکه چراغ‌های ترافیک تقاطع برخی از خیابان‌های اصلی از جمله چهارراه لاله، ابوریحان، شهید بهشتی، سه راه ولیعصر و... را به خاموشی فرو برده بود،که باعث ایجاد ترافیک سنگین در این مناطق شد.همچنین این خاموشی‌ها کسادی بازار و اختلال در کار بسیاری از اصناف را نیز به‌همراه داشت.

کاسبان تبریزی هم  از خاموشی بازار بدون اینکه به آنها از قبل در خصوص خاموشی‌ها اطلاعی داده شود، گلایه داشتند.

البته به‌جز کسب‌وکارهای محلی، کارمندان یا افرادی که دورکاری‌هایشان به اینترنت گره خورده نیز با مصائب جدیدی روبه‌رو شده‌اند. 

از سوی دیگر مشکلات خاموشی‌ها برای مشاغل نیز ترازوها و کارت‌خوان‌ها را از کار انداخته است. همچنین وای‌فای خانه‌ها قطع و بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان نمی‌توانستند با اساتید و معلمان خود در ارتباط باشند و به این ترتیب علاوه بر اخلال در روند کسب‌وکارها، مقوله آموزش نیز تحت‌تا‌ثیر خاموشی‌ها قرار گرفته است و آنها را در فصل امتحانات به دردسر انداخت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز