خبرگزاری کار ایران

افزایش 3 برابری وسعت گلخانه های همدان برای گذر از کم آبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۱۸۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تدوین سند راهبردی بخش کشاورزی استان همدان گفت: وسعت گلخانه‌های همدان برای گذر از کم آبی سه برابر شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، منصور رضوانی جلال در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر برنامه زمان بندی شده سه ساله در تمامی شهرستان‌های استان همدان برای احداث گلخانه‌های بزرگ در حال اجراست و تا پایان امسال باید ۲۱۰ هکتار گلخانه به مجموع گلخانه‌های استان افزوده شود.

وی گفت: همدان با دارا بودن بهترین شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز یکی از مستعدترین استان ها برای تولیدات کشاورزی گلخانه ای است.

رضوانی جلال با تشریح مزایای کشت گلخانه‌ای گفت: در ابتدای فعالیت دولت روحانی مساحت گلخانه های استان همدان ۷۵ هکتار با تولید ۱۸ هزار تن انواع سبزی و صیفی بود اما مساحت گلخانه های استان تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۱۷۶ هکتار افزایش یافته و  ۴۵ هزار تن انواع محصول سبزی و صیفی شامل خیار، گوجه، فلفل و سایر اقلام از این گلخانه ها تولید شده است.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۵ هکتار گلخانه در استان همدان احداث شده است، گفت: در حال حاضر هشت هکتار گلخانه در دست اجرا است و  ۴۲۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان در حال برنامه‌ریزی، مطالعه و احداث زیرساخت است.

رضوانی جلال با بیان اینکه بیشترین سطح کشت محصولات گلخانه‌ای استان همدان به گوجه فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد، گفت: کشت های دیگر از جمله سبزیجات برگی نیز در گلخانه‌ای استان تولید می‌شود ضمن اینکه به دنبال احداث شهرک گلخانه‌ای سبزی در همدان هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز