خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان:

دو محکوم به قصاص در تاکستان فرصت زندگی دوباره یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۳۱۷

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان گفت: در ماه مبارک رمضان با تلاش مسئولان قضایی و رضایت اولیای دم دو محکوم به قصاص در تاکستان فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

حسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین از بخشش دو محکوم به قصاص خبر داد و گفت: در اولین سازش محکوم به قصاص که مجرد نیز بوده، سال 96 در یک درگیری اقدام به ایراد جرح با چاقو نسبت به مقتول که متاهل و دارای یک فرزند نیز بود نموده و پس از وقوع قتل خود را به مراجع انتظامی معرفی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان افزود: پرونده جهت رسیدگی به مرجع قضایی شهرستان ارسال و پس از بررسی‌های لازم رای مبنی بر قصاص صادر و به مرحله اجرا درآمد که خانواده مقتول به اجرای حکم  اصرار داشتند؛ اما با ورود شورای حل اختلاف و دادستانی تاکستان خوشبختانه اولیای دم به حرمت ماه مبارک رمضان از اجرای قصاص صرف نظر نموده و قاتل پس از گذشت 4 سال به آغوش خانواده بازگشت .

این مقام قضای همچنین به سازش در پرونده قتل دیگری اشاره کرد و ابراز کرد: در این پرونده نیز متهم 27 ساله در سال 98 طی یک درگیری بر سر زمین‌های کشاورزی شخص 50 ساله و متاهلی را به قتل رسانده و پس از ارتکاب جرم با معرفی خود به مراجع انتظامی رسیدگی در محاکم قضایی آغاز و انجام جرم توسط متهم به اثبات رسیده و رای مبنی بر قصاص وی صادر گردید و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا قرار گرفته بود که بحمدالله با پیگیری و تلاش شورای حل اختلاف دادسرا و دادستانی تاکستان اولیا دم مقتول از حق خود گذشت کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز