خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

بیش از هزار سالمند بالای 80 سال قزوینی علیه کرونا واکسینه شدند/ مراجعه سالمندان بالای 80 سال به مراکز واکسیناسیون بدون نیاز به تماس

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۳۵۷

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون هزار و 806 سالمند بالای 80 سال در استان قزوین واکسن دریافت کرده‌اند.

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در استان گفت: تاکنون 444 نفر در شهرستان قزوین، 355 نفر در البرز، 316 نفر در تاکستان، 216 نفر در بوئین زهرا، 276 نفر درآبیک، 199 نفر در آوج و در مجموع هزار و 806 نفر در استان قزوین واکسن دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: 19 هزار و 746 سالمند بالای 80 سال در استان شناسایی شده که مشمول دریافت واکسن هستند، از این تعداد تاکنون 9 درصد واکسینه شده‌اند.

وی تاکید کرد: از تمام افراد مشمول درخواست داریم برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تعیین شده مراجعه کنند؛ چراکه مزایای دریافت واکسن به گونه‌ای است که حتی درصورت ابتلا به این ویروس بیماری خفیف خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: برای سهولت در انجام واکسیناسیون تعداد مراکز تزریق واکسن در استان افزایش یافته و از امروز تمام سالمندان بالای 80 سال می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز مراجعه کرده و نیازی به دریافت تماس یا پیامک نیست.

وی عنوان کرد: دارندگان دفترچه تامین اجتماعی می‌توانند به بیمارستان رازی، ارتشی‌ها به بیمارستان ارتش، دارندگان دفترچه سپاه و نیروی انتظامی به درمانگاه پاکروان و خانوده شهدا به درمانگاه صابرین مراجعه کنند.

رحمانی اظهار کرد: درمجموع در این مرحله 36 هزار و 267 نفر نیاز به واکسن داشتند که از این تعداد بالغ بر 45 درصد واکسن دریافت کرده‌اند، 100 درصد کادر درمان و جانبازان بالای 50 درصد، 90 درصد کادر بهداشت، 89 درصد بیماران خاص و 53 درصد پاکبانان واکسن دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز