خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از ۱ میلیون مترمکعب آب در تربت‌حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۰۴۱

مدیر امور آب منطقه‌ای تربت‌حیدریه گفت: در بازدیدهایی که توسط گروه‌های گشت و بازرسی از منابع آبی صورت گرفت از برداشت غیرمجاز آب به میزان ۱.۷۵ میلیون متر مکعب ممانعت شد.

 مهدی طلعتی در گفت و گو‌ با خبرنگار ایلنا افزود: همچنین تعداد صد حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه و نیز دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی در ادامه از نصب کنتور هوشمند آب بر روی چاه‌های مجاز صنعتی و خدماتی دارای پروانه به تعداد ۵۲ کنتور خبر داد و گفت: همچنین از طریق کنتور هوشمند، به میزان ۲۴.۵۶ میلیون مترمکعب مرتبط با ۱۸۱ پرونده از اضافه برداشت چاه‌های مجاز جلوگیری شد.

وی ادامه داد: صدور ۳۷۸ فقره مجوز کف شکنی، تغییر محل و لایروبی برای ترمیم آب‌دهی منابع آبی برای چاه‌ها و قنوات، انجام هزار و ۹۰۰ بازدید و نظارت های مرتبط با مطالعات منابع آبی،  ارتباط مؤثر با تشکل‌های مردمی در راستای مدیریت مشارکتی، تشکیل و راه اندازی تشکل‌های آببران در راستای تقویت مدیریت مشارکتی، راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ چاه‌های کشاورزی و انجام کارشناسی آب‌های زیرزمینی به میزان حدود هزار و ۵۰۰  کارشناسی، از دیگر اقدامات پارسال امور آب منطقه‌ای تربت‌حیدریه بود.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه رودخانه‌ها پرداخت و گفت: پارسال ۱۹۳ هکتار  رفع تصرف و آزادسازی بستر رودخانه و مسیل‌ها انجام شد، ۲۸ کیلومتر عملیات لایروبی مسیل و رودخانه ها به پایان رسید و ۲۵۰ متر نیز دیوار ساحلی شصت دره اجرا شد.

مدیر امور آب منطقه‌ای تربت‌حیدریه در بخش دیگری به طرح رودپارک اشاره کرد و گفت: با هدف حفط منابع آب و پیشگیری از آلودگی محیط زیست، طرح رودپارک در ورودی شهر با مشارکت شهرداری از محل میدان جهاد تهیه و مطالعات آن در حال اتمام است.

طلعتی افزود: این طرح در راستای وظایف قانونی ما شامل حفاظت، ایمن‌سازی، بهره‌برداری عمومی، ساخت هرگونه سازه تقاطعی یا موازی با رودخانه، ‌روزآوری، ساماندهی بستر، مراقبت از حریم کمی و کیفی و ساحل‌سازی رودخانه‌هاست.

وی طول اجرای این طرح را یک کیلومتر و از حد فاصل پل ملکی تا پل نهضت ذکر کرد و ادامه داد: اجرای طرح رودپارک علاوه بر ایجاد یک منطقه تفریحی و گردشگری، عبور ایمن سیلاب‌های رودخانه شصت دره با استفاده از روش ساماندهی مطبق را تثبیت می‌کند.

مدیر امور منابع آب منطقه تربت‌حیدریه گفت: بر این اساس دو طرف جاده به صورت بوستان پله‌پله تراس بندی شده و هر تراس دارای کاربری گردشگری، ورزشی و تفریحی خواهد بود و در عین حال بستر کار نیز محافظت می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذار متعهد شده تمام عملیات را انجام دهد و سود کار را از محل ایجاد بازارچه و تاسیسات ورزشی و تفریحی دریافت کند که در نتیجه اجرای طرح، ورودی شهر نیز از حالت نازیبای کنونی خارج خواهد شد.

طلعتی با بیان اینکه نمونه این طرح، در رودپارک چهل بازه مشهد نیز اجرا شده است، ادامه داد: اکنون این طرح در یک بستر کوچک در تربت‌حیدریه اجرا می‌شود و با کسب نتایج سودمند در دیگر نقاط شهر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز