خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

بهره‌برداری از چند طرح عمران شهری با حضور جهانگیری در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۷۳۱

در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهوری، سه طرح عمران شهری شامل سطوح سه‌گانه تقاطع غیرهمسطح آزادگان، پارک جنگلی و بوم‌پارک کشف‌رود در مشهد افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در این مراسم گفت: تقاطع چهار سطحی آزادگان که افزون بر ۱۵ سال معطل مانده بود و امروز با حضور اسحاق جهانگیری به بهره‌برداری رسید مشکل ترافیک این محدوده از کلانشهر مشهد را در بلندمدت رفع کرد. 

وی افزود: اجرای تقاطع غیرهمسطح آزادگان پروژه بزرگ و سنگینی بود که برای مرحله نخست آن چهار هزار میلیارد ریال هزینه شد. 

وی ادامه داد: تقاطع چهار سطحی آزادگان معضل ترافیک محدوده غرب مشهد به سمت شاندیز را برای بلندمدت برطرف کرد زیرا با اجرای آن تا سالها مسیر دسترسی غرب این کلانشهر به مناطق ییلاقایی واقع در شمال غربی و غرب آن گرهی نخواهد داشت. 

شهردار مشهد قرارگاه خاتم‌الانیاء را پیمانکار این پروژه ذکر و بیان کرد: سه سطح این تقاطع غیرهمسطح شامل زیرگذر، سطح میدان و سطوح صفر و مثبت یک آن امروز زیر بار ترافیک قرار گرفت تا رفت و آمد شهروندان مشهدی در این محدوده تسهیل شود. 

وی همچنین به گشایش مرحله نخست ساماندهی بوم‌پارک کشف‌رود و پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری در ارتفاعات جنوبی مشهد اشاره و بیان کرد: ساماندهی کشف‌رود با کمک ۱۲ دستگاه دولتی و دولت در حال انجام و تاکنون ۲۸ کیلومتر آن ساماندهی شده ‌است. 

کلائی گفت: ساخت تصفیه‌خانه محلی (سپتاژ) در کشف‌رود نیز که تا تابستان امسال بهره‌برداری می‌شود در نوع خود نخستین است و با افتتاح آن نابسامانی‌های حاشیه شهر مشهد رفع شده و کاشت صیفی‌جات با استفاده از فاضلاب در این منطقه متوقف می‌شود. 

وی هزینه صورت گرفته برای این امر را هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: ساخت پارک ۵۰۰ هکتاری در جنوب مشهد با هدف حفاظت از همین محدوده در دستور کار قرار گرفت و امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری به سرانجام رسید. 

شهردار مشهد افزود: کارگرانی که بر اثر بحران کرونا بیکار شده بودند، برای کاشت درخت در این طرح بکار گرفته و شاغل شده‌اند. 

وی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی "ایست‌کارها" در مشهد کارگران ساختمانی و کارگران سرگذر ساماندهی شدند، تجمعات در سر چهارراه ها کم شد و زندگی افراد جویای کار تا حدودی سامان یافت.

۲۷ هزار میلیارد پروژه عمرانی دیگر هم‌اینک در سطح کلانشهر مشهد در حال اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز