خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار:

ترخیص کالا از عمده مشکلات واحدهای صنعتی قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۷۳۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین با مشکلاتی چون محدودیت‌های ارزی و ترخیص کالا مواجه هستند که همواره برای رفع این مسائل تلاش ها و پیگیری های لازم انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیسی قبادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: بزرگترین چالش استان قزوین در سال جاری را مسائلی چون محدودیت‌های ارزی و ترخیص کالا بود که برخی از واحدهاهای تولیدی و صنعتی را تا آستانه تعطیلی و رکورد هم پیش برده بود اما با اعمال تمهیدات و تدابیر لازم پشت سرگذاشته شد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه در سال جاری در حوزه اقتصادی بیشترین چالش ها و تنگناها را داشتیم، بیان کرد: اساسا امسال بزرگترین مشکل کشور در حوزه اقتصادی بود که با همت مسوولان دولتی و حمایت و همراهی مردم با آرامش به پایان رسید و امیدواریم سال آینده افق های روشن و امیدوارکننده پیش روی ملت ایران باشد.

قبادی ادامه داد: استان قزوین از استان های مهم کشور در حوزه اقتصادی است و بیشترین چالش های استان در حوزه صنعت است  که همواره تلاش می کنیم تا وضع موجود را حفظ و مدیریت کنیم.

وی با بیان این مطلب که در سال جهش تولید به رغم فشارهای اقتصادی بیش از ۹۴ واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشتند، افزود: این واحدها در سال های گذشته به دلیل سوء مدیریت، ناتوانی در تامین منابع و مشکلات دیگر از چرخه تولید خارج شده بودند که در سال جاری با برگزاری جلسات مستمر ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی به احیا شدند.

به گفته این مسئول، ابتکار عمل استان قزوین در حوزه صنعت در کشور بی نظیر بوده و واحدهای تولیدی استان را از بن بست خارج کرده است.

معاون اقتصادی استاندار یادآور شد: همراهی دستگاه های قضایی و اداری موجب شد که همه کالاهای موجود در کمرگ به واسطه احکام کارگروه تسهیل و دستگاه قضا ترخیص شوند و شاهد کوچکترین رسوب کالا در گمرکات استان نباشیم.

قبادی اضافه کرد: چالش بعدی استان کنترل بازار بود که هر هفته جلسه تنظیم بازار برگزار شد و برای تامین کالاهای اساسی استان برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.

وی به توزیع گوشت مرغ در مراکز عرضه استان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از  چالش های استان تولید گوشت مرغ است که با توزیع بیش از نیاز مردم مشکلات این حوزه برطرف شد و در حال حاضر در استان کمبود مرغ وجود ندارد.

این مسئول اعلام کرد: حدود ۶۲ هزار و ۳۶۰ تن تولید گوشت مرغ و ۷۴ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید شد که بخشی از این تولیدات به استان های همجوار از جمله تهران و البرز صادر شد.

معاون اقتصادی استاندار در خصوص میوه شب عید عنوان کرد: قزوین از جمله استان هایی است که تا ۳۱ فروردین میوه تنظیم بازار را دارد و امسال هم  به رغم نوسانات قیمت و احتمال خراب شدن میوه سعیبر آن داریم که تا ۳۱ فروردین ماه میوه تنظیم بازار در استان عرضه شود.

قبادی به پرداخت تسهیلات در استان اشاره کرد و افزود: ۱۵ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان مجموع تسهیلات پرداختی در استان بوده، همچنین ۱۳۸ میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب و ۲۱۶ میلیارد تومان هم تسهیلات تبصره ۱۸ در سال جاری در استان قزوین پرداخت شد.

وی در خصوص خرید گندم در استان اظهار کرد: ۲۱۰ هزار تن گندم معادل بیش از ۹۴ درصد نیاز استان به صورت تضمینی خریداری شد و خرید توافقی هم در اولویت بعدی قرار دارد و این استان تا خرداد ماه سال آینده ذخیره گندم خواهد  داشت، همچنین تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار تن گندم در اختیار ستاد غله کشور قرار گرفته است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه در بحران کرونا هم استان قزوین عملکرد مطلوبی داشته است، گفت: در حوزه تولید مواد ضد عفونی کننده، استان قزوین حامی، ناجی و کمک کننده به کشور بود و بیش از ۳۲ واحد تولید مواد ضدعفونی در استان راه اندازی شده و نزدیک به ۱۱۰ میلیون دستکش وارد بازار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز