خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گردشگری البرز خبر داد؛

اعطای مجوز فعالیت موزه جانور‌شناسی پردیس‌کشاورز‌ی کرج

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۷۷۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از اعطای مجوز فعالیت موزه جانور‌شناسی کرج در نشستی صمیمی با مدیر و مسئولان پردیس کشاورزی و منابع‌طبیعی دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ‌البرز، فریدون محمد‌ی ضمن اعلام خبر اعطای مجوز فعالیت موزه جانور‌شناسی پردیس‌کشاورز‌ی کرج، گفت: با پیگیری‌ها‌ی انجام شده از طرف سر‌پرست معاونت میراث‌فرهنگی البرز و موافقت مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی کشور، چند‌ی پیش مجوز فعالیت موزه جانور‌شناسی کرج صادر شد.

او در ادامه عنو‌ان کرد: بنا‌بر‌این با توجه به ظرفیت‌های بالا‌ی آموزشی و پژوهشی این مجموعه تدابیر لازم به منظور ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مورد‌نیاز برا‌ی باز‌دید علاقمند‌ان و گردشگر‌ان با تعامل این دو نهاد فراهم خواهد شد تا در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا تور‌های‌ آموزشی از مسیر ورود‌و‌خروج مشخص امکان باز‌دید از مجموعه را داشته باشند.

محمد‌ی با اشاره به جایگاه و اهمیت این مجموعه علمی در کشور افزود: موزه جانور‌شناسی کرج از جمله غنی‌ترین و منحصر‌به‌فرد‌ترین این نوع موزه‌ها در البرز است که در سال ۱۳۰۷ به همت جلال افشار استاد جانور‌شناسی مجموعه پردیس کشاورزی در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و در ۲ طبقه متشکل از واحد‌های تخصصی و مجزا پایه‌گذار‌ی شده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز در حاشیه این نشست بیان کرد: برنامه‌ریز‌ی‌ها برا‌ی افتتاح ۴ موزه در اماکن تاریخی استان در دست اقدام است که همزمان با روز جهانی موزه و گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد.

همچنین رئیس پردیس کشاورزی و منابع‌طبیعی دانشگاه تهران با ابراز خرسند‌ی از صدور مجوز موزه جانور‌شناسی کرج افزود: افزایش همکار‌ی‌ها و تعامل با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی زمینه‌ساز رشد و تعالی علمی و فرهنگی جامعه شده و بدون شک مورد استقبال اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

در پایان جلسه مجوز موزه جانور‌شناسی کرج طی مراسمی به رئیس مجموعه پردیس کشاورزی و‌ منابع‌طبیعی دانشگاه تهر‌ان اعطا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز