خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

خسارت ۱۱۵ میلیارد تومانی کرونا به بخش گردشگری کرونا / بیکاری نزدیک به ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۱۳۸

با شیوع ویروس کرونا، بخشی از اقتصاد مراکز اقامتی و هتل‌های آذربایجان غربی تحت تأثیر قرار گرفته است و این مراکز امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و تحقق مصوبات دولت است.

به گزارش ایلنا، شیوع کرونا در استان‌های کشور از جمله آذربایجان غربی تبعات مختلفی را به همراه داشته است که یکی از مهم‌ترین این تبعات را می‌توان تحت تأثیر قرار گرفتن اقتصاد و درآمد جامعه عنوان کرد.

با همه گیری شیوع این ویروس، امروزه توجه به اقتصاد و چرخۀ تولید از اولویت‌های مهمی است که باید نسبت به آن اهتمام داشت.

آذربایجان غربی با دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری بسیار امروز اما مهمانان کمتری را در جاذبه‌های خود جای می‌دهد که عمده دلیل آن، جاخوش کردن مهمان ناخواندۀ ویروس کرونا در بین مردم است.

مراکز و تأسیسات گردشگری و اقامتی استان نیز این روزها و در شرایط کرونایی، تقریبا نیمه فعال است و نگرانی کرونا موجب شده تا گردشگران کمتری در این مراکز اقامت داشته باشند و اقتصاد آنها تحت تأثیر قرار بگیرد.

اقامت در هتل های استان به پنج درصد رسیده است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه اقامت مسافر در مراکز اقامتی استان در سال گذشته ۷۰ درصد بوده گفت: بدلیل شیوع ویروس کرونا هم اکنون این میزان با کاهش بی سابقه به پنج درصد رسیده است.

جباری در خصوص حمایت از مراکز اقامتی و گردشگری یادآور شد: براساس مصوبات هیات دولت، حمایت‌هایی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای استمحال تسهیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی، بیمه بیکاری کارکنان و تسهیلات ۱۲ درصدی به مراکز گردشگری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بازرسی‌ از مراکز اقامتی استان به صورت مستمر و بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود، تصریح کرد: در این ایام و با شیوع کرونا، چندین واحد اقامتی و پذیرایی به علت تخلف از سوی بازرسین تذکر گرفته اند.

بیکاری نزدیک به ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری

جباری با اشاره به اینکه با اعلام ستاد مقابله با کرونا سفر به استان ممنوع شده بود، گفت: اقامت در هتل های استان به زیر پنج درصد رسیده و متاسفانه نزدیک به ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری شغل خود را از دست داده و بیکار مانده اند.

وی مجموع خسارات وارد شده از زمان شیوع کرونا را ۱۱۵میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیشترین خسارات در بخش های گردشگری، هتل ها،آژانس های مسافرتی،سر مایه گذاری و کاهش فروش در فرشگاه های صنایع دستی بوده است.

به گفته جباری بیش از ۵۰۰ کارگاه صنایع دستی استان نیز در ایام کرونا، بسته های حمایتی نقدی و غیر نقدی دریافت کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز