خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تاکید کرد:

لزوم برخورد بدون اغماض با افراد سود جو و دلال زمین‌های کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۶۶۴

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: در راستای جلوگیری از دست اندازی بیشتر به حوزه زمین و جنگل، شناسایی و برخورد بدون اغماض با افراد سود جو و دلال زمین‌های کشاورزی در دستور کار دادستانی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، مصطفی بحرینی در آیین رونمایی از طرح هنگ امداد طبیعت و افتتاح واحد مدیریت فناوری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، بیان کرد: طبیعت، زمین و جنگل از مهمترین مولفه‌های حیات بشری و موجودات است.

وی ادامه داد: طبیعت بدون حضور آدمی امکان ادامه حیات دارد اما آدمی بدون وجود محیط زیست و طبیعت امکان بقای حیات برایش متصور نیست، به همین دلیل تعدی و تجاوز به این حوزه حائز اهمیت است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینکه متاسفانه علی‌رغم تلاش‌ها برای جلوگیری از تعدی به حوزه زمین اما تاثیر چندانی در عمل نداشته است، به بحث بیشگیری و اقداماتی که دستگاههای متولی باید انجام دهند و دیگری اقدامات مقابله‌ای که مربوط به دستگاه نظارتی و قضایی است اشاره و تصریح کرد که در هر دو زمینه موفق عمل نکرده‌ایم.

به گفته بحرینی، در حوزه پیشگیری دستگاههای متولی به دلیل کمبود اعتبار، کمبود نیروی انسانی، گستردگی حوزه اراضی و جنگل خدادادی، سودجویی زیاد و حضور گسترده عوامل سودجو به خوبی عمل نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قضایی نیز وضعیت مشابه همین است و علی‌رغم تلاش‌ها در حوزه قانون گذاری اما در حوزه زمین به تنهایی با مشکلات زیادی مواجه شده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس ادامه داد: به لحاظ شرایط خاصی که وجود داشته، قضات متخصصی در این زمینه به کار گرفته شده‌اند اما از گذشته دور با روند طولانی دادرسی و هزینه‌های آن در این باره مواجه بوده‌ایم.

بحرینی خاطرنشان کرد: وقتی به اجرای حکم در خصوص این مبحث می‌رسیم، مشاهده می‌کنیم که با مشکلاتی در اجرای حکم مواجه هستیم، لذا باید به سراغ مقوله‌های جدید و فناوری‌های نو و ایجاد امکاناتی که تاثیر مطلوب و زیادی در این زمینه داشته باشد، برویم.

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگسازی در بین اقشار مختلف به خوبی عمل نکرده‌ایم، مجددا بیان کرد که نیاز به فناوری‌های نوین داریم که یکی از این فناوری‌ها، راه‌اندازی واحد مدیریت فناوری بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینکه تاثیر استفاده از این نوآوری را در آینده شاهد خواهیم بود، ایجاد شفافیت را مهمترین مزیت راه‌اندازی این واحد در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد.

بحرینی با بیان اینکه با راه‌اندازی این واحد، امکان دسترسی سایر نهادهای نظارتی و امکان دسترسی نهادهای مردمی همکار با این اداره کل نیز افزایش می‌یابد، گفت: بهترین همیار و همکار در این زمینه خود مردم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پیگیری مجدانه احکام معطل مانده برای جلوگیری از دست اندازی‌های بیشتر به حوزه منابع طبیعی، تصرفات غیرمجاز و فعالیت‌های تخریبی شد و افزود: در حوزه دادستانی اقدامات جدی با  رویکرد پیشگیری به ویژه در ارتباط با اراضی ملی و منابع طبیعی انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس ادامه داد: حجم بسیار زیادی از اراضی مستعد کشاورزی که از منابع ارتزاق عمومی محسوب می‌شوند، دستخوش افراد سود جو قرار گرفته که برای کاهش تنش‌ها و حفظ وضع موجود، اقدامات پیشگیری و مقابله‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

بحرینی خاطرنشان کرد: نه تنها خدمات انشعابات به باغ شهری‌ها متوقف شده بلکه در راستای پیشگیری از ادامه تجاوز به قطع این روند همت گماشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز