خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور خبر داد:

پل دکتر خدا دوست به بهره بردارى رسید / بهره برداری بیش از 70 هزار طرح عمرانى و پروژه شاخص در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۸۵۲

همزمان با عیــد مبعث پروژه هاى فضاى ورزشــى و بهســازى فضاى شــهرى منطقه 4 و نورپردازى تقاطع غیر همسطح شــهداى کشــن از جمله پروژه هایى بود که مدیریت شــهرى براى ارتقاى کیفیت زندگى شهرى و عدالت محورى افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، مهـدى جمالى نژاد، معاون عمران و توســعه امور شــهرى و روســتایى وزیر کشور و رئیس سازمان شهردارى‌ها و دهیارى‌ها در آیین افتتاح چپگرد تقاطع غیرهمســطح دکتر على‌اصغر خدادوســت گفت: تحریم‌هاى ظالمانه و شــیوع کرونا نه تنها جلوى توســعه ایران را نگرفته، بلکه این روند را تســریع کرده و در یکسال گذشته بیش از 70 هزار طرح عمرانى و پروژه شاخص در سطح کشور به بهره بردارى رسیده است.

وی با بیــان اینکه در هفته دولت امســال 18 هزار پروژه کلان در ســطح ایران افتتاح شده، گفت: در دهه فجر 99 نیز بیشــترین میزان طرح عمرانى در طول 42 ســال گذشــته با 30 هــزار پروژه با اعتبــار بیش از 100 میلیارد تومان در کشــور به بهره بردارى رسید.

رئیس سازمان شــهردارى ها و دهیارى هاى کشور افزود: طى 2 مرحله در طول 3 ماه اخیر پروژه هاى شهرى بسیارى در سطح کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح شــد که در مرحله دوم هفته گذشــته هــزار پروژه با بیــش از 10 هزار میلیارد اعتبار در شــهرهاى مختلف کشور به بهره بردارى رسید.

پل دکتر خدا دوست به بهره بردارى رسید / بهره برداری بیش از 70 هزار طرح عمرانى و پروژه شاخص در سطح کشور

وى تاکیــد کرد: حرکت قطار افتتاح پروژه ها در کشــور نشــان از ایــن دارد که نه تنها ســرعت افتتاح پروژه ها بــا وجود تحریم کم نشده بلکه سرعت هم گرفته که تعداد قابل توجهى از این طرح هاى عمرانى در استان فارس بوده است.

جمالــى نژاد در بخش دیگر ســخنان خود به ثبت نام شــوراها اشــاره کرد و گفت: همه کســانى که نخبه علمى و دانشگاهى هستند بایــد براى حضور در ایــن عرصه مهم ثبت نام کننــد. حضور پررنگ نخبگان محلى در انتخابات شوراها، تعلق خاطر را در بین شهروندان و روستاییان ارتقا مى دهد و این سرمایه اجتماعى را بالا مى برد و باعث ایجاد امنیت اجتماعى کشــور و در نهایت امنیت ملى مى شــود، چرا اعضاى شوراهاى شهر سنگ صبور مردم هستند.

جمالى نژاد با اشاره همدلى بسیار خوبى که در سطح کلان شهر شــیراز براى ارائه خدمات به شهروندان وجود دارد، گفت: اردیبهشت 1400 ســومین مرحله افتتاح پروژه هاى شــهرى در ســطح کشور با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شــد که شیراز و فارس باید نقش مهمى در این خصوص داشته باشد.

پروژه هـاى اثر گذار شـهردارى زندگى شـهروندان را تسهیل کرده است

اســتاندار فــارس در آیین افتتــاح تقاطع غیر همســطح دکتر خدادوســت ضمــن تقدیر از دســت انــدرکاران اجراى ایــن پروژه گفت: اجراى چنین پروژه هایى در ســطح کلانشــهر شیراز در زندگى شهروندان اثرگذار است و سبب تسهیل امور و ایجاد رفاه مى شود.

عنایــت االله رحیمى در ادامه با بیان اینکه زمان ســرمایه اى غیر قابل برگشت اســت، افزود: پروژه هاى بزرگ و اثرگذارى همچون پل دکتر خدادوست زمان اتلاف شده شهروندان شهر جدید صدرا و شیراز را کاهش مى دهد.

نیروهاى شرکتى شهردارى ها تعیین تکلیف شوند

استاندار فارس همچنین از معاون وزیر کشور که در این نشست حضورداشت خواست که با پیگیرى مشکلات است خدا مىنیروها شرکتى شــهردارى ســبب ایجاد رضایتمندى اجتماعى و تلاش مضاعف شود.

وى خواهان تخصیص واگن ها به مترو شیراز متناسب با کلانشهرهاى دیگر شــد و اظهار کرد: شــیراز بیشــترین طول قطار شهرى در بین کلانشــهرهاى کشــور بعد از تهران را دارد و شهردارى نیز تلاش مى کند خط دو مترو را تا پایان دولت به پایان برساند.

وى عنوان کرد: مدیریت شهرى فعلى کارهاى خوبى انجام داده و مى توانستند بهتر عمل کنند که در ادامه نیز امیدواریم شاهد اجرا پروژه هاى اثرگذار در این کلانشهر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز