خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت کاشان خبر داد؛

واکسینه‌ شدن تنها 50 نفر در برابر کرونا/ خطر ابتلای روزانه 4 درصد کاشانی به کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۴۱۴

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت:با توجه به افزایش تجمعات خانوادگی ،برگزاری مراسم عزاداری و خاک‌سپاری در این شهرستان خطر همه گیری کرونا وشروع موج چهارم دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود دهقانی با بیان اینکه طی روزهای اخیر تعدادقابل توجهی از شهروندان به ویروس کرونا مبتلا شده اند خاطر نشان کرد:حساسیت نسبت به کووید ۱۹ کمرنگ شده است و برگزاری مجالس عزاداری و خاکسپاری، سلامتی مردم را بیش از گذشته تهدید می کند.

وی افزود: از اسفند ماه سال قبل کاشان در کنار برخی از استان ها نظیر قم اولین پیک ابتلا به کرونا را تجربه کرد، ولی در حال حاضر  شیوع موج چهارم می تواند  کاشان را با مخاطرات جدی مواجه کند.

رئیس مرکز بهداشت کاشان قدرت ابتلا و ویروس جهش یافته را ده برابر بیشتر از  نوع قبلی دانست و افزود: با توجه به شناسایی و قرنطینه فوری دونفر مبتلا به کرونا انگلیسی در کاشان، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ برای مردم به ویژه بیماران وسالمندان توصیه می شود.

دهقانی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در کنار تمهیدات و اقدامات لازم برای کاهش تعداد مبتلایان و فوت شدگان بیماری کرونا تلاش می کند شروع موج چهارم را تا ابتدای خرداد ماه سال آینده به تاخیر بیندازد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کاشان تنها ۵۰ نفر در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند وهمزمان با افزایش تولید و خرید واکسن کرونا می توان به قطع زنجیره شیوع ویروس و کاهش مبتلایان  امیدوار بود.

رئیس مرکز بهداشت کاشان با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم همچنین اتحاد ومشارکت سایر دستگاه های اجرایی برای مواجهه با پیک چهارم در  کاشان  ضروری است خاطر نشان شد: با توجه آمار مراکز درمانی میزان بهبودی افرادسالمند مبتلا به کرونا در کاشان کمتر از ۳۰ درصد است.

دهقانی افزود:تمامی اصناف و بازاریان کاشان ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند و افراد غیر بومی که از شهرهای دیگر به کاشان سفر می کنند مجاز به فعالیت و فروش اجناس خود در روز بازار های کاشان نیستند.

وی گفت: پیش بینی می شود در صورت بروز عادی انگاری مردم تا زمان شروع  موج چهارم کرونا در کاشان که هیچ گریزی هم از آن نیست وخواه ناخواه هم به وقوع خواهد پیوست، روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر مبتلا داشته باشیم که با توجه به کمبود تجهیزات و مراکز درمانی فاجعه ای بسیار بزرگتر از اسفند سال گذشته برای کاشان  رقم خواهد خورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز