خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی:

سازمان های دولتی حق برگشت چک کسبه را ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۴۲۸

استاندار خراسان شمالی تاکیدکرد: ادارات و سازمان های دولتی خراسان‌شمالی حق برگشت چک کسبه را ندارند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی شجاعی در نشست با اصناف خراسان شمالی که در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در 20 فروردین در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: ادارات دولتی چک های مرتبط با اصناف را در بانک‌ها نخوابانند تا این چک‌ها برگشت نخورد.

وی در ادامه به انجام خریدهای اینترنتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: میزان خریدهای اینترنتی انجام شده از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون کمتر از 10 درصد بوده که خراسان شمالی نسبت به سایر استان ها عقب است.

شجاعی افزود: اصناف موضوع فروش اینترنتی را در این بازه زمانی جدی نمی گیرد سپس گلایه می کنند که جنس خریده اند و توان فروش ندارند و یا اینکه چک های آن ها در حال برگشت خوردن است.

وی ادامه داد: به طور کلی باید خود اصناف باید به دنبال آن بروند که فروش اینترنتی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: از ۲۳ فروردین فقط کسب و کارهای کم خطر اجازه بازگشایی دارند و آنان برای حفظ سلامتی و جان خود و مردم باید تمامی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تاکیدکرد: شرط یک تا 100 برای بازگشایی صنوف کم خطر در این استان رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

شجاعی گفت: با نگاه کمک حداکثری به رسته های شغلی و اصناف باید ابلاغ ها و مصوبات ملی مانند معافیت های مالیاتی، بانکی و ... بررسی شود تا در صورت وجود اشکال و نقص برای مرکز ارسال شود.

وی افزود: علاوه بر آن حداکثر اختیارات ستاد استانی مبارزه با کرونا و مدیران دستگاه های اجرایی جمع بندی و دستور اجرا سریعا صادر شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس کار اداری و بخشنامه ای نیست و همه باید پای کار باشند.

وی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا باید فضای همدلی برقرار باشد و همه نسبت به موضوع حساس باشند و با کار عادی و قدم زدن مشکل حل نمی شود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه تاکید کرد: تمام واحدهای صنفی استان باید به کارتخوان مجهز شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز