خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

احیای بناهای تاریخی با ظرفیت اقتصادی مردم حرکتی هوشمندانه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۰۱۵

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه مرمت و احیاء کاروانسراها اهتمام ویژه ورزید و سبب شد تا هتل کاروانسراها به مجموعه گردشگری کشور افزوده شود. استفاده از ظرفیت اقتصادی مردم برای مرمت و احیاء بناهای تاریخی و در اختیار قرار گرفتن این بنا در حوزه گردشگری کشور، در واقع یک حرکت هوشمندانه از سوی دولت بود که به انجام رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر مونسان در آیین بهره‌برداری از طرح مرمت، احیاء و تجهیز کاروانسرای روستای دودهک از توابع شهرستان دلیجان، افزود: در تهران، استان مرکزی را به عنوان یک منطقه صنعتی می شناسند، در حالی که این استان ظرفیت های تاریخی بی نظیر و پتانسیل طبیعت گردی فوق العاده ای دارد. بنابراین اضافه شدن طرح‌های جاذب گردشگری به استان مرکزی سبب حرکت گردشگران به این استان می‌شود. 

وی ادامه داد: استان مرکزی علاوه بر صنعتی بودن ظرفیت تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارد. این استان ظرفیت های بسیاری دارد و در کنار ظرفیت های صنعتی، بخش گردشگری نیز می تواند در اقتصاد این استان نقش آفرین باشد. جمعیت ۲۵ میلیون نفری پیرامون این منطقه گردشگری و همجواری با استان‌های پرجمعیت زمینه مناسبی برای جذب گردشگر است که می‌تواند اشتغال و درآمد مردم را افزایش دهد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: می توان از حوزه ظرفیت های گردشگری استان مرکزی در توسعه اقتصاد و افزایش اشتغال استفاده حداکثری داشت و خوشبختانه این روند آغاز شده است. در این راستا و با توجه به ظرفیت های موجود در این استان باید در حوزه گردشگری تلاش های بیشتری صورت گیرد تا به مقصد مهم گردشگری کشور تبدیل شده و پروژه های جاذب گردشگر به استان افزوده شود. 

مونسان با تاکید بر توسعه و هدفگذاری پروژه های تفریحی در این استان، تصریح کرد: مسلما برای تحقق این اهداف باید تبلیغات مناسبی صورت گیرد، در پایتخت استان مرکزی به عنوان استان صنعتی شناخته می شود در حالی که در کنار و باید در این راستا تلاش ویژه ای انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز