خبرگزاری کار ایران

معاون امور مجلس ریاست جمهوری در شیراز:

انتخابات پیش از انقلاب همه انتصابات بود/ رأی مردم جایگاهی در تصمیم گیری‌های سیاسی نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۱۴۳

معاون امور مجلس ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ نظام سیاسی در جهان نیست که در سال اول استقرار انتخابات برگزار کند، انجام رفراندوم در روزهای پیروزی انقلاب را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ماندگار دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم که نسبت به برگزاری انتخابات اقدام شد تا دیدگاه مردم به عنوان اصلی‌ترین ملاک در تصمیم گیری های سیاسی لحاظ شود.

به گزارش ایلنا حسینعلی امیری چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن در شیراز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمع زیادی از زنان و مردان انقلاب و حامی نظام اسلامی در میدان شهدا برگزار شد، گفت:  امروز شرکت‌های دانش بنیان در ایران اقداماتی را پایه گذاری کرده و انجام می‌دهند که با کشورهای پیشرفته جهان برابری میکند.

امیری یکی از دستاوردهای انقلاب را امنیت در ابعاد مختلف برشمرد و این داشته را مدیون تلاشهای نیروهای مسلح، دستگاه های امنیتی و انتظامی دانست و تاکید کرد که توان ایران در این بخش بسیار فراتر از دوران قبل از انقلاب است.

امیری در عین حال یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب را برچیدن نظام سلطنتی دانست و گفت: در نظام سلطنتی مردم هیچ جایگاهی در تصمیم گیری های سیاسی نداشتند و اگر انتخاباتی در دوران قبل از انقلاب برگزار می شود صرفا انتصابات بود و رای مردم جایگاهی در تصمیم گیری‌های سیاسی نداشت.

وی بازگشت اقتدار به منطقه و بهبود وضعیت کشورهای اسلامی را بعد از پیروزی انقلاب یادآور و متذکر شد: پس از انقلاب، ایران دستاوردهای مختلفی نظیر استقلال سیاسی، آزادی و دمکراسی دینی را به ارمغان آورد؛ انقلاب اسلامی در ادبیات سیاسی جهان نیز نقش مهمی داشته و توانست جهان سیاسی را از دو قطبی بودن خارج و خود را به عنوان یکی از قطب های سیاسی در جهان معرفی کند.

امیری اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را موجب شکوفایی کشور دانست و تاکید کرد که به‌رغم تمام تحریمها و فشارها، تنها در استان فارس 1146 پروژه با اعتباری بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان، در این ایام به بهره برداری رسیده است.

معاون رئیس جمهور گفت: تا قبل از انقلاب در همین استان فارس تنها یک سد ساخته شده بود، حال آنکه روز گذشته در قالب طرحهای افتتاح شده به مناسبت دهه مبارک فجر، 2 سد در این استان به بهره برداری رسید.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه برای توسعه بیشتر و فائق آمدن بر مشکلات، نیازمند تداوم و استحکام وحدت هستیم، گفت: می‌دانیم که مردم با مشکلات متعددی مواجه‌اند، منکر گرانی‌ها و شرایطی که عمدتا ناشی از تحریم‌ها بوده، نیستیم، اما برای فائق آمدن بر این مسائل، نیازمند همراهی و همدلی هستیم.

او با اشاره به اینکه فارس یکی از استان‌های دارای ظرفیت‌های متعددی‌ است که یک دهم این ظرفیت‌ها را در کمتر استانی می‌توان یافت، گفت: در این استان همه بسترها برای توسعه همه جانبه فراهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز