خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خبر داد:

90 هزار هکتار اراضی طالو و شیربند دامغان به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۸۸۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 90 هزار هکتار اراضی طالو و شیربند دامغان که تا پیش از این منطقه شکار ممنوع بود به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

به گزارش ایلنا از سمنان، امیر عبدوس گفت : از جمله مهم‌ترین اقدامات جلسه شورای عالی محیط زیست در تاریخ ششم بهمن سال جاری ارتقای سطح تعدادی از عرصه‌های طبیعی کشور به مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست بود.

او با اشاره به اینکه مناطق چهارگانه محیط زیست شامل محدوده های طبیعی با ارزش زیست محیطی و جزو سرمایه های ملی هستند بیان کرد: با پیگیری های انجام شده و طرح موضوع در جلسه شورای عالی محیط زیست، منطقه شکار ممنوع طالو و شیربند در استان سمنان به مساحت ۹۰ هزار هکتار بااکوتونی ارزشمند و کریدوری حساس مابین زیستگاه‌های دشتی در شمال و شرق دامغان از منطقه شکارممنوع به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ارتقای مناطق تحت مدیریت استان را اقدامی مفید و اساسی در راستای حفظ و بهبود غنای زیستی استان خواند و یادآور شد : ضرورت دارد شهروندان در جهت حمایت از گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری با محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست همراه و همدل باشند تا شاهد تحقق شعار 80 میلیون محیط بان برای توسعه پایدار ایران باشیم .

عبدوس تصریح کرد: شورای‌عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور و دبیری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و عضویت وزاری کشور، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صمت، بهداشت، دفاع و روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و استاندارد و چهارنفر از متخصصان این حوزه تشکیل می شود و مصوبات آن ٢٠ روز پس از درج در روزنامه رسمی کشور لازم الاجرا خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز