خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی البرز:

طرح کاداستر، عامل مهم در پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و انفال است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۷۶۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز طرح کاداستر را عاملی مهم و موفق در پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و انفال دانست و اظهار کرد: اجرای این طرح و به سرانجام رساندن آن یکی از اولویت های مجموعه منابع طبیعی استان البرز است.

به گزارش ایلنا از البرز ، دهمین جلسه شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با رعایت پروتکل‌های مقابله با بیماری کرونا در محل سالن جلسات اداره کل برگزار و عملکرد پروژه‌های سال 99 از محل صندوق توسعه ملی و سایر طرح‌ها بررسی و پیشرفت فیزیکی پروژه های سال جاری نیز تبیین شد.

حامد فرضی در ابتدای این جلسه، گفت: با توجه به اهمیت طرح 9 در 99 که از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به ادارات کل ابلاغ شده، طرح کاداستر یکی از مواردی است که در استان البرز در حال پیگیری دقیق و مستمر و اقدامات عملیاتی است.

وی طرح کاداستر را عاملی مهم و موفق در پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و انفال دانست و اظهار کرد: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی و دولتی موجب کاهش شدید هرگونه سوء استفاده و تصرف و تعرض به این اراضی خواهد شد که بر همین اساس اجرای این طرح و به سرانجام رساندن آن یکی از اولویت های مجموعه منابع طبیعی استان البرز است و در این راستا اقدامات شایسته نیز با تعامل سازنده با اداره کل ثبت اسناد استان صورت گرفته که این تعامل و همکاری دو طرفه همچنان در حال انجام است.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه به تسریع در روند پروژه های آبخیزداری و آبخوان‌داری تاکید کرد و اجرای  موفقیت آمیز اینگونه پروژه ها را گامی موثر در تحقق شعار سال که همان "جهش تولید" می باشد، برشمرد.

فرضی با اشاره به وضعیت اداری همکاران، گفت: بزرگترین پتانسیل هر مجموعه، نیروی انسانی است که از این حیث، وضعیت همکاران مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری البرز جایگاه خوبی دارد و با پیگیری های مستمر، خوشبختانه  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز از ادارات کلی است که از نظر ساماندهی اداری نیروها هیچ مشکلی ندارد.

در ادامه این جلسه هر یک از معاونین اداره کل در خصوص برنامه ها، اعتبارات و اقدامات حوزه خود از محل صندوق توسعه ملی سالجاری به تشریح و بیان مسائل و توضیحات پرداخته و گزارشات خود در زمینه فعالیت‌های ۹ گانه طرح 9 در 99 سازمان جنگل ها را ارائه کردند.   

طرح 9 در 99  ابلاغی از طرف سازمان جنگل ها شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، ارتقای پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی است که در جلسات  شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز مورد بررسی قرار می گیرد و هر یک از اعضا به ارائه گزارش موضوعات مذکور می‌پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز