خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

نهادینه شدن بهره وری در کشور باید فرهنگ سازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۰۶۷

استاندار قزوین گفت: نهادینه شدن بهره وری در کشور نیازمند فرهنگ سازی است و باید برای این مهم از ظرفیت آموزش و پرورش به درستی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی‌پور در جلسه شورای مدیریت توسعه استان قزوین، اظهار کرد: هیچ موضوعی مهم‌تر از حمایت از تولید وجود ندارد و باید مسیر توسعه به تولید و بهره وری از آن منتهی شود.

استاندار قزوین افزود: یک روز تأخیر در تصمیم گیری به میلیاردها خسارت به تولیدکنندگان منجر می‌شود و مدیری که نگاه او در زمینه تولید و سرمایه گذاری ضعیف باشد برای توسعه استان خطرناک است و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

جمالی پور ادامه داد: پول نفت، این کشور را با چالش‌های مختلفی روبه رو کرده و منجر به کم کاری و توجه نکردن به مسیر توسعه صنعتی و تولیدی شده است که باید این مهم هر چه سریعتر حداقل در استان قزوین برطرف شود.

وی اضافه کرد: باید هر ۲ ماه یکبار رویکرد و تعامل بخش خصوصی با بخش دولتی رصد شود تا شاهد کاهش مشکلات بین بخش خصوصی و دولتی باشیم و با بیشترین تعاملات مسیر تولید و توسعه اقتصادی را دنبال کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه بهره وری به عنوان یک موضوع دینی و عقلی مورد توجه است، گفت: بهره وری به اندازه‌ای مهم بوده که حتی در قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت هم به آن تاکید شده و این مهم نشان دهنده لزوم توجه بیشتر به بهره وری است.

استاندار قزوین یادآور شد: در زمینه بهره وری اقدامات زیادی شده است ولی مطلوب دین و عقل در کشور نیست و باید بازنگری و اقدامات بزرگی در این زمینه انجام دهیم، البته بهره وری با قانون، سازمان و جایگاه شکل نمی‌گیرد چراکه بهره وری یک فرهنگ است و با فرهنگ سازی می‌تواند در بین مردم و مسئولان ساری و جاری ‌شود.

جمالی پور افزود: بهترین مکان برای فرهنگ سازی موضوع بهره وری مهد کودک و مدرسه است و تا پیش از شروع متوسطه دوره دوم باید این موضوع در بین دانش آموزان نهادینه شود.

وی اضافه کرد: برای اصلاح ساختار کشور در زمینه بهره وری باید تمامی مفاهیم و منابع ارزش گذاری شوند و پس از آن به بهترین شکل ممکن نسبت به آن توجه شده و اقدامات لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به احساس نیاز کشور در زمینه بهره وری شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم و بتوانیم با بهره وری مناسب موضوعات کشور و استان را پیش ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز