خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار:

طرح مطالعاتی پساب‌های صنعتی برای احیای تالاب الله‌آباد با سرعت بیشتری انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۲۱۱

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری قزوین گفت: طرح مطالعاتی ساماندهی پساب صنعتی استان قزوین برای احیای تالاب اله‌آباد شهرستان آبیک باید تسریع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد در نشست کارگروه تعیین تکلیف تالاب اله‌آباد اظهار کرد: دشت الله‌آباد قزوین با ۱۲۰ هزار هکتار مساحت، ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن تالاب بوده و از ۲ اکوسیستم آبزی و خشکی تشکیل و محل گونه‌های مختلف حیات وحش و انواع پرندگان نادر به شمار می‌رود.

معاون عمرانی استاندار افزود: با استفاده از ظرفیت پساب‌های صنعتی و بازگرداندن آن به چرخه مصرف می‌توان بخشی از نیازهای استان را تامین کرد و برای کمک به احیای تالاب الله آباد مورد استفاده قرار گیرد.

 فرخزاد اضافه کرد: از ابتدای امسال جهت استفاده بهینه از پساب‌های صنعتی و لزوم داشتن استانداردهای لازم جهت مصارف کشاورزی با کارهای مطالعاتی طرح توسط سازمان جهاد کشاورزی در بحث شوره زار، اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان بر اساس شرح وظایف هر سازمان اقداماتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: از مرداد ماه امسال طرح مطالعاتی ساماندهی و انتقال پساب صنعتی به مشاور واگذار شد که نتایج اولیه این طرح طی هفته آینده مشخص و به محیط‌زیست کشور اعلام خواهد شد تا بتوانیم از اعتبارات صندوق محیط‌ زیست در این زمینه استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه از اراضی منابع طبیعی قبل از رسیدن به تالاب الله‌آباد باید استفاده بهینه به عمل آید، ادامه داد: با توجه به قابلیت تولید چوب در استان قزوین، از پساب‌ها در این حوزه می‌توان استفاده لازم را به عمل آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه انتقال پساب‌های تصفیه شده موجب می‌شود تا به شکل مستمر شاهد آبگیری در تالاب الله آباد باشیم، گفت: این اقدام ضمن آنکه می‌تواند به احیا و حفظ تالاب فصلی الله آباد کمک کند، به رفع خطرات زیست محیطی ناشی از رهاسازی پساب‌ها نیز کمک می‌کند.

فرخزاد اضافه کرد: علاوه بر حفظ محصولات کشاورزی، از دیگر فواید این طرح می‌توان به احیای تالاب الله‌آباد واقع در محدوده جنوبی شهر آبیک و همچنین مبارزه با بیابان‌زایی و کاهش سطح کانون‌های گرد و غبار محلی که معضل جدی در استان و به خصوص شهر آبیک است، اشاره کرد.

دشت الله‌آباد دارای ١٢٠ هزار هکتار مساحت است که ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از این مساحت به صورت تالاب بوده و در جنوب شهرستان آبیک قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز