خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان :

تعطیلی مراکز تفریحی اصفهان باعث کاهش نشاط جامعه شد/ افزایش افسردگی در جامعه با شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۴۵

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: یکی از آثار مخرب بیماری کووید 19 تهدید سلامت روحی و از بین بردن نشاط اجتماعی است؛ شهروندان از بسیاری تفریحات منع شدند و افسردگی در جامعه افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فریده روشن در صحن علنی شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا یکی از آثار مخرب این بیماری تهدید سلامت روحی و از بین بردن نشاط اجتماعی است، شهروندان از بسیاری تفریحات منع شدند و افسردگی در جامعه افزایش یافته است، از این رو برای بازگرداندن نشاط اجتماعی و شادابی روح هر گونه تمهیداتی ضروری می‌کند.

او اضافه کرد:  در شهر اصفهان بسیاری از امکانات تفریحی به دلیل شیوع کرونا و با تصمیم ستاد کرونا تعطیل شده است و این موضوع خود یکی از عوامل تاثیر گذار بر نشاط شهروندان بوده و نیز باعث شد که بخشی از کارکنان این مراکز تفریحی شغل خود را از دست بدهند، باید در نظر داشت که برخی از این امکانات تفریحی در فضای باز استفاده می شود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ریسک انتشار کرونا در آن قابل کنترل و پیشگیری است.

روشن ادامه داد: مکان‌هایی چون مجتمع تفریحی گردشگری سپاهان در کوه صفه و تله سیژ ناژوان از مکانهای تفریحی هستند که نمی توان آنها را فضای بسته به حساب آورد و تفریحات در فضای باز صورت می گیرد، بنابر این از ستاد کرونا خواستارم در خصوص تعطیلی این مراکز بازبینی کرده تا در کنار فراهم نمودن فرصت تفریح برای شهروندان از تعطیلی و بیکاری کارکنان این مجموعه ها جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم به توضیح است که چون کلاسهای آموزشی محیط بسته و محل تجمع افراد تلقی می شد بنا به تصمیم ستاد کرونا این کمانها تعطیل شدند و کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای مشمول این تعطیلی شد، این کارگاه‌ها معمولا دارای مساحت حدود 200 متر و سقف مرتفع سوله ای هستند و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان به برگزاری دوره های آموزشی در این فضا پرداخت.

روشن اضافه کرد: با توجه به فقر مهارت در جامعه و تاثیر آن بر عدم دستیابی به شغل مناسب از ستاد کرونا می خواهم که این گروه مشاغل دست سوم را به دسته دوم یا یکم تبدیل کرده و مجوز تشکیل این گرو آموزشهای مهارتی را صادر کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بحران کرونا باعث شده است هنرمندان فرهنگی و هنری نسبت به دیگر مشاغل و شهروندان بیشترین آسیب را ببینند و با تعطیلی این مشاغل مشکلات عدیده ای برای این هنرمندان عزیز به وجود آمده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز