خبرگزاری کار ایران

بازدید استاندار گیلان از قطعه شش خط ریلی رشت- کاسپین-انزلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۳۷

استاندار گیلان از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت – کاسپین - انزلی بازدید و بر ضرورت تسریع در روند تکمیل این پروژه راهبردی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، ارسلان زارع از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت – کاسپین - انزلی بازدید و بر ضرورت تسریع در روند تکمیل این پروژه راهبردی تأکید کرد.

قطعه 6 این پروژه از کیلومتر 185 (جاده جیرده) آغاز و پس از قطع جاده رشت – فومن و با عبور از روستاهای کمسار، پس ویشه و کفترود (نرسیده به جاده پیربازار) خاتمه می یابد. طول این قطعه نزدیک به 17 کیلومتر است و 94 آبرو به طول 312 متر و نیز هشت پل خاص به طول 273 متر در این قطعه کار می شود.

نیمه دوم شهریورماه امسال یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.

عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه درحال انجام است و هم اکنون عملیات ریل گذاری این مسیر با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۲۵ میلیارد ریال آغاز شد.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود . اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز