خبرگزاری کار ایران

شهردار تربت حیدریه مطرح کرد:

تخلیه روزانه ۴٠ تن نخاله ساختمانی در مقصدهای غیرمجاز تربت‌حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۲۰۸

شهردار تربت‌حیدریه گفت: ۴۰ تن نخاله های ساختمانی در شهر روزانه جمع و در مقاصد غیرمجاز تخلیه می‌شود و ضمن ایجاد بد منظری شهری، مشکلات زیست محیطی در شهر ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، سعید اکبریان شهردار تربت حیدریه در مراسم افتتاح دفتر ساماندهی بزرگراه امام رضا(ع) اظهار کرد: از امروز دفتر ساماندهی بزرگراه امام رضا علیه السلام و دفتر ساماندهی کاربری های شهری افتتاح و همچنین طرح مکانیزه جمع آوری نخاله های ساختمانی و پسماندهای عمرانی آغاز می شود.

وی بیان کرد: نگهداری شهر نیازمند مدیریت مستمر است و شهروندان تربت حیدریه از سه مسئله مهم رنج می‌برند؛ اول وضعیت کیفیت آسفالت ها که قبول داریم، وضع موجود شایسته مردم نیست و امیدواریم تا با تلاش و رفع مشکلات تامین قیر، بتوانیم این مسئله را حل کنیم، مشکل دوم وضع نخاله های ساختمانی و همچنین اراضی رها شده و مخروبه و متروکه است.

اکبریان افزود: ۴۰ تن نخاله های ساختمانی در شهر روزانه جمع و در مقاصد غیرمجاز تخلیه می شود و ضمن ایجاد بد منظری شهری، مشکلات زیست محیطی در شهر ایجاد می کند.

اکبریان اظهار کرد: امروز آژانس ساماندهی نخاله های ساختمانی افتتاح شد و با افرادی که نخاله ها را در مکان‌های عمومی تخلیه می کنند برخورد خواهد شد و همچنین کسانی که پروانه شهرداری می گیرند به این آژانس معرفی می شوند تا عملیات ساماندهی نخاله های ساختمانی‌شان انجام شود‌.

شهردار تربت حیدریه گفت: پیمانکاران دستگاه های دولتی به زیر مجموعه هایشان ابلاغ کنند تا شاهد وجود نخاله های ساختمانی در شهر نباشیم.

وی اراضی رها بر اساس ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها فضاهای بی دفاع شهری است که علاوه بر زیست محیطی مشکلات ناامنی دارند و عزیزان ما در نیروی انتظامی را اذیت می کند.

شهردار تربت‌حیدریه اضافه کرد: ۵۰۰ قطعه اراضی رها شده را شناسایی‌کردیم و با مصوبه شورای شهر اخطاری در دو مرحله به مالک اعلام می شود و اگر اتفافی نیفتاد شهرداری آن اراضی را به پارکینگ و روزبازار تبدیل و جریمه آن را مالک باید پرداخت کند، از سویی دیگر ۵ درصد تخفیف عوارض هم مشمول کسانی است که اراضی رها شده خود را کاربری بدهند.

اکبریان گفت: در سطح شهر سرانه مالکیت خودرو ما برای هر دو نفر یک ماشین است، اگر ما نوزاد و خانم ها و مسن ها را در نظر بگیریم که کمتر از خودرو شخصی استفاده می کنند، ۷۰ هزار خودرو در جمعیتی ۱۴۰ هزار نفری خیلی زیاد است و این وضعیت اصلا مناسب نیست و مصرف بنزین و آلودگی ها را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: روزانه ۱۶۰ هزار سفر در شهر تولید می شود و ۴۶ هزار حمل و نقل ما یعنی ۲۲ درصد سفرها مربوط به حمل و نقل های عمومی است که این رقم باید ۷۵ درصد باشد.

شهردار تربت حیدریه افزود: ۴۰ درصد سفرها در هسته مرکزی شهر اتفاق می افتد و مردم اصلا از این وضع ترافیک رضایت ندارند، لذا چاره ای جز این نداریم که هسته مرکزی را آرام تر کنیم و به نفع انسان محوری و حمل و نقل عمومی ترافیک را ساماندهی کنیم.

اکبریان گفت: مصوب شده تا در هسته مرکزی شهر طرح پیاده راه اجرا شود که در ابتدا اجرای پیاده راه خیابان آیت الله مطهری در دستور‌ کار است.

شهردار تربت حیدریه افزود: در سفرهای برون شهری ۶۰ درصد فوتی ها در بلوار امام رضا علیه السلام است و سالانه ۲۸ هزار خودرو از این مسیر رفت و آمد می کنند.

وی بیان کرد: ساخت جاده کمربندی در تربت حیدریه خیانت به اقتصاد شهر بوده، چرا که در گذشته ۲ هزار واحد صنفی در طول بزرگراه امام رضا علیه السلام اشتغال داشتند و حالا با وجود جاده کمربندی ضربه اقتصادی خورده اند.

وی در پایان گفت: برای تعریض جاده های ورودی شهر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز