خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

میانکوه اردل به وضعیت عادی برگشت/ تشخیص میزان خسارت‌ها پس از بارندگی ها /گذشتن خط لوله از منطقه مشکلات زیست محیطی به وجود آورد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۳۰۴

بخشدار مرکزی میانکوه شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وضعیت منطقه در پی شکستن خط لوله مارون به وضعیت عادی برگشته است، گفت: میزان خسارت ها بعد از بارندگی ها مشخص می شود.

امام داد شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در باره آخرین وضعیت خط لوله شکسته میانکوه اردل، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت در منطقه به حالت عادی بازگشته و مشکل خاصی وجود ندارد و در حال جمع آوری آلاینده های نفتی در منطقه هستیم.

وی در مورد میزان خسارت به محیط زیست و همچنین در بخش زمین های کشاورزی مردم منطقه، افزود: هنوز برای میزان خسارت ها نمی توان اظهار نظر کزد. هنوز آلودگی نفتی خیلی وارد زمین های مردم نشده است. باید زمان فصل کشت فرا برسد و ببینیم مردم منطقه می توانند برای استفاده کشاورزی از آب رودخانه در شالی زارهای شان استفاده کنند یا خیر؟ همچنین وارد شدن نفت در داخل آب بعد از بارندگی باران میزان خسارت را مشخص می کند و تاکنون در منطقه بارندگی رخ نداده است.

بخشدار مرکزی میانکوه شهرستان اردل گفت: این شکستگی لوله در این نقطه به هیچ عنوان به دلیل فرسودگی لوله نبوده و رانش زمین باعث این اتفاق افتاد بود. البته فرسودگی در خط لوله نفت مارون در دیگر نقاط را منکر نمی شوم چرا که این لوله های انتقال نفت برای بیش از 40 سال پیش هستند.

شهبازی ادامه داد: این خط لوله با گذشتن از منطقه قطعا آلودگی های زیست محیطی را ایجاد می کند و به خصوص برای آب کشاورزی مردم و این موضوع آلودگی آب کشاورزی در سال های گذشته هم وجود داشته است. در این باره از سوی مسئولان رسیدگی هایی نیز تاکنون صورت گرفته که البته انتظار بیشتری از آنها می رود.

پیش از ظهر روز یکشنبه 23 آذر  خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه خانه روستای گندمکار شهرستان اردل دچار شکستگی می‌شود. این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی می‎شود و با تلاش نیرو‌های امدادی و آتش‌نشانی از گسترش آتش به شهر سرخون جلوگیری شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌ها است که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون و روستا‌های اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز