خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان مطرح کرد:

صادرات افزون بر 856 هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۸۷

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات 856 هزار و 388 تن کالا توسط 36 هزار و 357 دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایوب کرد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه 494 هزار و 335 تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک و 362 هزار و 53 تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است، تصریح کرد: سیمان، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، مواد سوختی و گاز مایع عمده کالاهای صادراتی این مدت استان را تشکیل می دهند.

وی ترانزیت و تجارت کالا به کشورهای همسایه را از جمله مهمترین مزایای نسبی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان با حجم قابل توجه صادرات و ترانزیت نقش بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه و حمل و نقل بین المللی ایفا نموده است.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در هشت ماهه سال جاری 386 هزار و 139 تن کالا و واردات را 42 هزار و 418 تن کالا عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان از پتانسیل بالایی در زمینه اقتصاد مقاومتی برخوردارند، گفت: عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی کالا توسط این اداره کل در حال انجام است.
 
جابجایی کالا در سیستان و بلوچستان از مرز سه میلیون تن گذشت
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: سه میلون و 105 هزار و 110 تن کالا با 193 هزار و 93 سفر باریدر هشت ماهه سالجاری توسط 193 هزار و 93 سفر ناوگان باری در این استان حمل شده است.
 
کرد با بیان اینکه 59 شرکت حمل‌ونقل داخلی استان کالاهای این مدت را جابجا کرده‌اند، اظهار داشت: مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی عمده کالاهای حمل شده در این مدت را تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا به ویژه کالاهای اساسی در این استان اعمال نشده و روند جابجایی کالا با قوت ادامه دارد .
 
کاهش افزون بر 3 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از کاهش سه میلیون و 281 هزار تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان در هشت ماهه نخست سال جاری تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا خبر داد.
 
کرد با بیان اینکه در حال حاضر 80 دستگاه تردد شمارآنلاین در محور های مواصلاتی استان نصب شده است، افزود: در این مدت 28 میلیون و 733 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 32 میلیون و 54 هزار تردد، کاهش 10 درصدی نشان می دهد.
 
کاهش 31 درصدی سفرهای برون شهری در سیستان و بلوچستان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 339 هزار و 849 مسافر در هشت ماهه سال جاری در قالب 145 هزار و 308 سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری جابجا شدند که نسبت به مشابه سال گذشته با دو میلیون و 154 هزار و 98 مسافر و 210 هزار و 763 سفر کاهش 38 درصدی در جابجایی مسافر و  31 درصدی در تعداد سفر داشته است.
 
وی از استعلام وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از اول آذرماه جاری مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به استعلام وضعیت سلامت خود در سامانه www.smartcard.rmto.ir شدند.
 
کاهش 25 درصدی وقوع سوانح رانندگی در سیستان و بلوچستان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس بر آوردهای انجام شده ۲ هزار و ۱۶۸ فقره سوانح رانندگی فوتی، جرحی و خسارتی در هشت ماهه سال جاری در محورهای مواصلاتی این استان به وقوع پیوست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲ هزار و ۸۷۸ فقره کاهش ۲۵ درصدی را نشان می دهد.
 
اجرای عملیات روکش آسفالت ۷۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی بهسازی و ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های ارتباطی با هدف فراهم‌ آوردن بستر سفر ایمن و روان برای کاربران جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح افزون بر ۷۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی محدوده تحت پوشش این اداره کل اجرایی شد به طوری که این اداره کل توانست رتبه نخست برتر کشوری را از آن خود کند.
 
کرد با بیان اینکه مطلوب‌ترین شرایط برای حمل و نقل جاده‌ای داشتن رویه آسفالت با کیفیت و مناسب همراه با نصب علائم ایمنی لازم است، اظهارداشت: ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی است که همچنان با قوت در این استان تداوم خواهد داشت.
 
آمادگی30اکیپ ثابت و سیار راهداری سیستان و بلوچستان در طرح زمستانه 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از آمادگی 30 اکیپ ثابت و سیار راهداری استان با بکارگیری 198 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در طرح راهداری زمستانه سال جاری خبر داد.
 
کرد، اظهار داشت: 338 راهدار در این طرح به منظور روان سازی ترافیک، اطمینان از تردد ایمن رانندگان و مسافران و امدادرسانی در صورت لزوم مشارکت خواهند داشت.
 
وی طول راه‌های تحت پوشش برای طرح زمستانه در سیستان و بلوچستان را بیش از 11 هزار کیلومتر ذکر کرد و افزود: ارائه خدمات مطلوب به هموطنان، ارتقای توانمندی و حفظ آمادگی نیروهای راهداری، مراقبت از راه‌ها، ابنیه و تاسیسات موجود در محورهای ارتباطی از اهداف اجرای طرح راهداری زمستانی محسوب می‌شود.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از تجهیز 16 راهدار خانه استان برای خدمات رسانی به مسافران خبر داد و گفت: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، 500 تن نمک و شن برای زمستان امسال تهیه شده است.
 
کرد گشت زنی مداوم در کلیه محورهای حوزه استحفاظی برای رفع مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی و یخبندان، استقرار اکیپ ها با تجهیزات کامل در فواصل مشخص در جاده برای بازگشایی محورها در صورت مسدود شدن و امدادرسانی به مسافران را از مهمترین برنامه ها در قالب طرح راهداری زمستانی عنوان کرد و افزود: رانندگان در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی 141 از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
 
صرفه جویی حدود 20 میلیارد ریالی با راه اندازی اکیپ خط کشی در سیستان و بلوچستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل به منظور کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از اعتبارات، و همچنین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نسبت به راه اندازی اکیپ امانی خط کشی اقدام نمود که این امر صرفه جویی حدود 20 میلیارد ریالی در مصرف اعتبارات مربوطه را در سال جاری به همراه داشته است.
 
کرد با بیان اینکه خط کشی راه ها از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی به شمار می رود، اظهار داشت: درهشت ماهه سال جاری عملیات خط کشی توسط نیروهای راهداری این اداره کل در768 کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش انجام شده است که در صورت اجرا توسط پیمانکار هزینه قابل توجهی را به این اداره کل تحمیل می کرد.
 
صرفه جویی 150 میلیارد تومانی با بازسازی ماشین آلات راهداری در سیستان و بلوچستان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از بازسازی 15 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری با صرفه جویی 150 میلیارد تومانی در هشت ماهه سال جاری توسط اداره ماشین آلات این اداره کل خبر داد.
 
کرد اظهار داشت: این اداره کل در سال جاری همچون سنوات گذشته به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیت ماشین آلات موجود که برخی از آنها در کشور بی نظیر هستند بازسازی 37 دستگاه را با استفاده از توان نیروهای متخصص بومی در اولویت قرار داد به طوری که در حال حاضر 15 دستگاه بعد از بازسازی کامل آماده ارائه خدمات در عملیات مختلف راهداری شدند.
 
وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده مابقی ماشین آلات نیز تا پایان سال جاری بعد از بازسازی کامل آماده بکارگیری خواهند شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان همچنین از تعمیر بیش از 60 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین استان با اعتبار 40 میلیارد ریال در هشت ماهه سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به اینکه تحریم های ظالمانه کشورهای استکباری ومشکلات اعتباری،سبب بروزاختلال درروند واردات ماشین آلات سنگین ونیمه سنگین راهسازی وراهداری شده است تعمیر و بازسازی این دسته از ماشین آلات گامی ارزنده در مسیر اقتصاد مقاومتی و التزام عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به شمار می رود.

 

 

بهره برداری از5 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری

 

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: با بهره برداری از پنج مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در دست ساخت استان تا پایان سال جاری تعداد این مجتمع ها از 21 مجتمع کنونی به 26 مجتمع ارتقای می یابد.
کرد اظهار داشت: تاکنون ۱۱۰ موافقت اصولی برای راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حوزه تحت پوشش این اداره کل صادر شده است که 21 مجتمع آنبه بهره برداری رسیده و18 مجتمع نیز در دست ساخت و 19 مجتمع در مرحله استعلام قرار دارند.
 
خسارت افزون بر 40 میلیارد ریالی سرقت تجهیزات ایمنی در جاده های سیستان و بلوچستان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: سرقت انواع تجهیزات و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل در هشت ماهه سال جاری خسارت افزون بر 40 میلیارد ریالی به همراه داشت.
 
کرد سرقت علائم و تابلوهای هشدار دهنده را یکی از معضلات این استان برشمرد و افزود: صفحه مسیر نما با 23 هزار و 890 مورد، تابلو اخطاری و انتظامی با 13 هزار و 817 مورد و صفحه جان پناه پل با 10 هزار و 227 مورد و صفحه گاردریل هزار و 440 بیشترین علائم سرقت شده این مدت را در محدوده تحت پوشش این اداره کل تشکیل می دهند.
 
وی افزود: این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی تحت پوشش با وجود مشکلات اعتباری بر حسب وظیفه عملکردی سریعا نسبت به جایگزینی علائم و تابلوهای سرقت رفته اقدام می کند.
 
گفتنی است شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، زاهدان، خاش، میرجاوه، تفتان، سراوان، سیب و سوران و مهرستان تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز