خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می‌دهد؛

هشدارجدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مادران باردار/ تأخیر در مراجعه عامل مرگ مادران باردار کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۷۰۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب که زنان باردار از جمله گروه‌های پرخطر در دوران همه‌گیری کرونا محسوب می‌شوند،خاطر نشان کرد: در دوران همه‌گیری کرونا لازم است تا توجه بسیار جدی به سلامت مادران باردار صورت گیرد.

سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: رعایت دستورالعمل های پیشگیری از بیماری کرونا را برای همه افراد لازم دانست و در عین حال تاکید کرد مادران باردار به دلیل حساس بودن در برابر این ویروس بسیار بیشتر از سایرین در معرض خطر قرار دارند.

او ادامه داد: از ابتدای بحران کرونا تا کنون از مجموع 20 هزار مادر باردار 253 مادر باردار مبتلا به کووید 19  شناسایی شده  که تعدادی از آنها به صورت سرپایی درمان و تعدادی نیاز به بستری در بیمارستان و اقدامات ویژه پزشکی داشتند.

او یاد آور شد: بر اساس بررسی های بعمل آمده در مناطق مختلف استان بسیاری از مادران در ابتدای شروع علائم متاسفانه مراجعه را به تاخیر می اندازند و در صورتی که می توانند در مراحل اولیه بیماری  بصورت سرپایی درمان شوند با حال عمومی بد مراجعه و نیاز به درمان های سخت تری پیدا می کنند که این اهمال در درمان تهدیدی برای سلامت مادران و نوزادان است.

این پزشک تصریح کرد: با توجه به اینکه مادران باردار و زائو  بیشتر از سایرین نیاز به مراقبت دارند، اطرافیان مادر باید هوشیار باشند و با دقت بیشتری مراقب سلامتی آنان  باشند  و مادر باردار به محض شروع علائم شامل سرفه و تنگی نفس، سردرد و از بین رفتن حس بویایی و چشایی بایستی به پزشک جهت انجام ازمایشات مربوط به تشخیص کرونا و اقدامات درمانی مناسب مراجعه کند.

او با اشاره به این نکته که خانواده نقش موثری در صیانت از سلامت مادران دارند به خانواده ها توصیه کرد:  شرایط تغذیه مناسب را برای مادران در دوران ابتلاء به بیماری  فراهم کنند تا به سلامتی از این دوران عبور کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز