خبرگزاری کار ایران

استان مرکزی استان پایلوت درپیشگیری از مرگ‌های غیرواگیر

کد خبر : ۱۸۰۰۰۶

در حال حاضر عمده مرگ درکشور ناشی از بیماریهای غیرواگیر است که در پیشگیری از این نوع مرگ، استان مرکزی و شهر اراک دراین استان به عنوان پایلوت یکی از استان های پیش قدم شده است.

اراک - ایلنا: در حال حاضر عمده مرگ درکشور ناشی از بیماریهای غیرواگیر است که در پیشگیری از این نوع مرگ، استان مرکزی و شهر اراک دراین استان به عنوان پایلوت یکی از استان های پیش قدم شده است.

به گزارش ایلنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در کار گروه سلامت و بهداشت غذایی که صبح امروز تشکیل شد با بیان این مطلب گفت: در ابتلا به بیماریهای غیرواگیر هفت عامل چاقی، کم تحرکی، استفاده از دخانیات، چربی و قند وفشار بالا و رژیم غذایی نامناسب دخیل هستند که در بررسی های انجام شده اگر بتوانیم این عوامل را کنترل کنیم ۸۰ درصد مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیر و ۴۰ درصد سرطان ها را کاهش می دهد که با توجه به آمار بالای سرطان در استان مرکزی این برنامه می تواند در این استان جوابگو باشد.

دکتر طاهراحمدی اجرای طرح به صورت آزمایشی را مربوط به ۱۰۰ هزار نفر ازجمعیت حاشیه شهر اراک عنوان کرد وافزود: با برنامه ریزی های انجام شده بنابراین است که به ازای هر ۲۵۰۰ نفر جمعیت نقاط حاشیه شهر اراک، این طرح با مراجعه حداقل هر سه ماه برای اندازه گیری فشار خون وکنترل مصرف نمک، فاکتئرهای تاثیرگذار بر بیماریهای غیر واگیر این جمعیت اندازه گیری و کنترل و خدمات بهداشتی برای آنان انجام شود.

طاهر احمدی بحثکمبود ویتامین دی و آهن را که درگذشته از دوران نوزادی برای کودکان به صورت مکمل تجویز می شد و در حال حاضر سال هاست قطع شده درفقر این دو عنصر در بدن دخیل دانست و تصریح کرد: در خیلی از نقاط حاشیه شهر شاید نتوانند این مکمل ها را به صورت طبیعی یا دارو تامین نمایند که با برنامه ریزی انجام شده قرار است از ابتدای مردادماه مکمل ها برای نوزادان سه روزه و درقالب حمایت بهداشتی درمانی مادران و زنان باردار داده شود.

وی با اشاره به طرح توسعه خانه های بهداشت در کشورازپیش بینی ایجاد ۱۲ خانه بهداشت در کنار ۱۹ خانه بهداشت فعال در استان خبر داد وگفت: برای ایجاد خانه های بهداشت در استان ۵۰ درصد سهم هزینه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و ۵۰ درصد دیگر، ۲۵ درصد از منابع استان و ۲۵ درصد از طریق کمیته امداد فراهم می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز