خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان خبرداد:

بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۵۷۶

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود سامانه بارشی به آسمان استان از امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهران چراغپور با اشاره به ورود سیستم بارشی پررطوبت از بعدازظهر امروز به استان، اظهار کرد: این سیستم از سمت غرب و شمال‌غرب و از شهرستان کوهرنگ وارد استان می‌شود.

او با بیان اینکه این سامانه تا یکشنبه در سطح چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد، افزود: عمده فعالیت این سامانه برای روزهای شنبه و یک‌شنبه خواهد بود، این بارش‌ها شامل باران شدید همراه با رعد و برق، بارش برف در برخی مناطق به‌ویژه شمال استان همراه با کولاک، کاهش دید و مه در ارتفاعات خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از اعلام هشدار قرمز در استان خبر داد و اضافه کرد: این هشدار به مراکز مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و هلال احمر اعلام شده است.

چراغپور گفت: طی ورود این سامانه بارشی احتمال طغیان رودخانه‌ها، بالا آمدن سطح آب، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر شهری، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در گردنه‌های پرتردد و کوهستانی، ریزش کوه و رانش زمین، اصابت صاعقه و آسیب به شیلات‌داران دور از انتظار نیست.

او تاکید کرد: توصیه می‌شود پاکسازی آبراه‌ها جدی گرفته شده، تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی در دستور کار قرار بگیرد، از سفرهای غیر ضروری اجتناب شده و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانه مورد توجه رانندگان باشد و توصیه می‌شود که افراد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد نداشته باشند. 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: صبح امروز سردترین نقطه استان بن با حداقل منفی چهار درجه و در گرم‌ترین ساعت روز لردگان با بیشینه دمای مثبت هجده درجه ثبت شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز