خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

خرید بیش از 18 هزار تن گندم بذری از تولید کنندگان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۶۶۸

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به‌رغم اینکه در سال زراعی گذشته با چالش خشکسالی و کم آبی مواجه بودیم بیش از 18 هزار تن گندم بذری از تولید کنندگان خریداری شده است.

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری که در جلسه ستاد زراعت استان با محوریت گندم با حضور مجری طرح گندم کشور، رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور و جمع کثیری از مدیران اجرایی جهادکشاورزی و محققین و کارشناسان فنی اظهار کرد: دستاوردهای مراکز تحقیقاتی باید توسط کارشناسان ترویج به بهترین نحو ممکن به کشاورزان منتقل شود تا آنان بتوانند با بکار گیری ارقام اصلاح شده و پر محصول و کم آب بر و رعایت اصول صحیح کاشت، داشت و برداشت حداکثر تولید را درواحد سطح برداشت کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به محدودیت منابع آبی در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سال زراعی اخیر 22 درصد کاهش بارندگی نسبت به سالهای گذشته داشتیم و از طرف دیگر پراکنش بارندگی نیز در سطح مطلوب و قابل قبولی نبود و اکثر بارندگی ها زمانی اتفاق می‌افتاد که تاثیر در رشد فیزیولوژیکی محصولات زراعی نداشت.

اژدری اضافه کرد: یکی از مهمترین چالش های پیش روی بخش کشاورزی  استفاده از ارقام سازگار با شرایط کم  آبی و دیم می باشد که در همین خصوص از مراکز تحقیقات کشاورزی انتظار داریم معرفی این ارقام پر محصول و سازگار با شرایط اکولوژیکی دیم استان را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت تولید گندم در سال زراعی گذشته افزود: علی رغم اینکه در سال زراعی گذشته با چالش خشکسالی و کم آبی مواجه بودیم ولی بیش از 280 هزار تن گندم از کشاورزان عزیز خریداری شد که علاوه برآن به میزان بیش از 18 هزار تن نیز گندم بذری از تولید کنندگان خریداری شد.

اژدری در ادامه سخنان خود افزود: مطالبات تمامی گندمکاران بطور تمام و کمال پرداخت شده است و امید واریم که برای سال زراعی آینده نیز دولت قیمت منصفانه و قابل قبولی را برای خرید گندم اعلام نماید تا کشاورزان زحمتکش و پر تلاش استان بتوانند با انگیزه کاری بهتر در سنگر تولید و خودکفایی به تلاش خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: طرح‌های مهم و اساسی که بخش زراعت استان در دست اقدام دارد، اجرای الگوی کشت، کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزارها است که همه می‌بایست دست در دست هم دهیم تا این این طرح‌های ارزشمند را به بهترین نحو ممکن به پایان برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز