خبرگزاری کار ایران

نماینده دادگستری اردبیل تاکید کرد؛

تشدید نظارت بر مشاورین املاک شهرستان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۴۷۰

نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک اردبیل گفت: نظارت بر مشاورین املاک شهرستان اردبیل در راستای کاهش تخلفات تشدید می‌شود.

به گزارش ایلنا، جواد مینویی پس از بازرسی از مشاورین املاک اظهار داشت: بیشترین تخلفاتی که در این واحد ها به چشم می‌خورد، پایین بودن سطح آگاهی حقوقی مشاورین املاک، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن موارد حقوقی و کلیدی در تحریریه مبایعه نامه ها، رعایت نکردن قانون پیش فروش ساختمان، فک پلمپ خودسرانه وعدم نصب پروانه کسب در داخل مشاور املاک و غیره می باشد بر اساس قانون و دستورالعمل های ابلاغی واحدهایی که این موارد را رعایت نکنند، برابر مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد.

نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک افزود: مشاورین املاک باید آگاهی کامل بر قوانین حوزه تخصصی خود بویژه از لحاظ حقوقی داشته باشند و ضرورت آموزش و افزایش دانش حقوقی مشاورین این حوزه؛ از اولویت برنامه های تدوینی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری می باشد لذا ضروریست که اتحادیه با همکاری و هماهنگی اداره ثبت زمینه شرکت مشاورین را در جلسات و کارگاههای  مرتبط مهیا سازد. بگونه ای که  جهت اخذ پروانه تخصصی گذراندن این  دوره ها و کسب امتیاز لازم شرط اساسی باشد. 

وی تأکید کرد: مشاورین املاک بویژه مشاورینی که پروانه تخصصی دارند موارد اعلامی را به دقت و بطور هوشمندانه باید رعایت نمایند و افرادیکه متمایل به اخذ پروانه تخصصی باشند، باید ضمن شرکت در دوره های آموزشی مربوطه، شرایط لازم را احراز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز