خبرگزاری کار ایران

ایران؛ میهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو ۲۰۱۵

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۵۳

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از آمادگی روسیه برای پذیرش ایران در نمایشگاه سال آینده به عنوان مهمان ویژه خبر داد.

نیکلای اوفسیانیکوف(رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو) از آمادگی روسیه برای پذیرش جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه سال آینده به عنوان مهمان ویژه خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در دیدار با مهدی سنایی(سفیر) و سیدحسین طباطبایی(سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه) از آمادگی مسکو برای پذیرش ایران در نمایشگاه سال آینده به عنوان مهمان ویژه خبر داد.

در این ملاقات که در چارچوب روز ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو و در محل غرفه موسسه نمایشگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اوفسیانیکوف روند همکاری‌های دو کشور در عرصه نشر و کتاب را رو به توسعه ارزیابی کرده و از میهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران که در سالجاری را اولین بار میزبان هیئتی از روسیه بود، تشکر نمود.

وی با موثر و مفید خواندن حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو و تمجید از استمرار این حضور، آمادگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو برای میزبانی از جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه سال آینده به عنوان مهمان ویژه را اعلام نمود.

سنایی نیز با تشکر از همکاری‌های شایسته مسئولین روس در حوزه مبادلات نشر و کتاب، پیشنهاد ارائه شده از طرف روس را قدمی مهم در راستای گسترش تبادلات فرهنگی دو کشور دانسته و آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه اعلام نمود.

غلامرضا نوعی مدیر بخش نمایشگاه‌های خارجی موسسه نمایشگاه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موضوع افزایش سهمیه دو طرف در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و مسکو را طرح نمود که با استقبال طرف روس مقرر گردید این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد.

در پایان این دیدار مقرر شد رایزنی فرهنگی ایران در روسیه توافقات صورت گرفته ازجمله موضوع حضور ایران در نمایشگاه سال ۲۰۱۵ مسکو به عنوان مهمان ویژه را از مجاری مربوطه پیگیری نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز