خبرگزاری کار ایران

سخنگوی این تشكل رسمی كارگری خبر داد:

از وزیر کار پیشنهادی کابینه یازدهم حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۲۳

چكیده:‌ «در كمیته ای كه برای پیشنهاد وزرا به آقای روحانی تشكیل شده بود شركای اجتماعی كار با اتفاق نظر، آقای ربیعی را به رئیس جمهور پیشنهاد كردند / مهمترین برنامه ی آقای ربیعی در صورت تصدی وزارت كار، توسعه و حفظ استقلال تشكلات كارگری و كارفرمایی است».

سخنگوی كانون عالی انجمن های صنفی كارگران سراسر كشور از حمایت این تشكل رسمی كارگری از «علی ربیعی» گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعی خبر داد.

«هادی ابوی» در این باره به ایلنا گفت: وزیر كار باید فردی آشنا با مجموعه وزارتخانه و مطلع از مسائل شركای اجتماعی كار باشد. در كمیته ای كه برای پیشنهاد وزرا به آقای روحانی تشكیل شده بود شركای اجتماعی كار با اتفاق نظر، آقای ربیعی را به رئیس جمهور پیشنهاد كردند.

وی ادامه داد: سابقه ی كارگری آقای ربیعی و حضورش در كمیته ساماندهی پرداخت مطالبات كارگران صنایع كه در اوایل انقلاب تشكیل شده بود به معنای تسلط او بر حوزه روابط كار است.

به گفته ی آقای ابوی، درخواست كانون عالی انجمن های صنفی كارگران سراسر كشور از نمایندگان مجلس این است كه به وزیر كار پیشنهادی رای مثبت دهند.

این فعال صنفی افزود: انتخاب آقای ربیعی با دید صنفی صورت گرفته است و از نمایندگان مجلس انتظار می رود بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی به وزیر كار پیشنهادی رای دهند.

وی با انتقاد از عملكرد دولت های نهم و دهم بیان كرد: وزاری كار آقای احمدی نژاد با تاسی از رئیس دولتشان به كارگران وعده می دادند اما عمل نمی كردند. سهام عدالت، كارت اعتباری كارگران و حضور نمایندگان كارگران در تصمیم گیری های سازمان تامین اجتماعی نمونه هایی از وعده های عمل نشده ی دولت آقای احمدی نژاد است.

ابوی تصریح كرد: اما به جای عمل به وعده ها، افرادی برای تصمیم گیری در سازمان تامین اجتماعی منصوب شدند كه حتی سابقه ی پرداخت یك روز حق بیمه نداشتند.

وی با تاكید بر لزوم ایجاد تشكلات كارگری و كارفرمایی مستقل در دولت یازدهم گفت: عدم استقلال كافی تشكلات صنفی و محدودیت های ایجاد شده برای آنها موجب به وجود آمدن ابهاماتی در سازمان های بین المللی شده است كه وزیر كار دولت اقای روحانی باید چنین مشكلاتی را مرتفع كند.

سخنگوی كانون عالی انجمن های صنفی كارگران سراسر كشور در پایان تاكید كرد: مهمترین برنامه ی آقای ربیعی در صورت تصدی وزارت كار، توسعه و حفظ استقلال تشكلات كارگری و كارفرمایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز